تجارت

کتاب نویسنده اهوازی در مورد سینمای ایران و جهان زیر چاپ رفت

اهواز- کتاب «قرائتی روان‌شناختی از ۴۷ اثر سینمایی ایران و جهان» اثر خالد لویمی نویسنده اهوازی به زیر چاپ رفت و در روزهای آینده در کتاب‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد.

به گزارش ناظم نیوز، کتاب «قرائتی روان‌شناختی از ٤٧ اثر سینمایی ایران و جهان» اثر خالد لویمی نویسنده اهوازی به زیر چاپ رفت و در روزهای آینده در کتاب‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد که نویسنده در این کتاب منتخبی از مهم‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان را که حاوی لایه‌هایی معنایی و روان‌شناختی هستند، مورد تحقیق و بازخوانی قرار داده است.

خالد لویمی در گفت‌وگو با ناظم نیوز بیان کرد: در این کتاب آثار، اقتباس‌های مهم تاریخ سینما از نویسندگان شهیر و ژانرهای مختلف سینمایی دیده می‌شود.

وی توضیح داد: متن‌هایی که به‌دقت نگاشته می‌شوند، توقف و تأمل می‌طلبند و همین‌طور دیگر نشانه‌ها و پیام‌های چارچوب‌بندی شده‌ای که خالق آنها در خلقشان تأنی و اندیشه‌ای و در بیانشان معنایی نهفته داشته است.

این نویسنده افزود: از جمله متن‌هایی که به زبانی هنری هم روایتگر و هم تولیدکننده ایده، تصور، ذهنیت و اندیشه در آدمی هستند، آثار سینمایی است خاصه آن دست از ساخته‌هایی که با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی سطح تماس بیشتری با واقع زیستی آدمیان دارند و با کاوش در اعماق وجود انسان زمینی، از رنج‌ها و شادی‌ها، تلاش‌ها و امیدها، افت‌ها و خیزها، طمع‌ها و انگیزه‌ها، قدرت‌ها و ضعف‌ها، سادگی‌ها و پیچیدگی‌ها، شکل‌ها و سیرت‌ها، ساخت‌ها و خرابی‌ها و عشق‌ها و نفرت‌های زیست انسانی می‌گویند.

به گزارش مهر، بر این اساس در این کتاب تلاش شده است تا حد امکان و حسب تشخیص نویسنده، شاخص‌ترین و عمقی‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان که اشاراتی معنایی به درونیات انسان دارند، اختیار شود و در باب آنها قرائتی و تأویلی بر متنشان نگاشته شود.

البته در کنار این‌گونه فیلم‌ها، تعدادی اثر سینمایی که بر پایه اقتباس از آثار برجسته ادبی بوده‌اند و همچنین یک سریال تخیلی و مستندی زیبا نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این کتاب با ۱۱۰ نسخه از انتشارات سها، وارد بازار کتاب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا