تجارت

کتاب مدافعان عرش منتشر شد

در مقدمه اين کتاب که گذري و نظري بر زندگينامه شهداي مدافع حرم آمده است: مدافعان حرم نماد انسان کامل در مکتب اسلام هستند که با ايستادن در مقابل ظلم داعش،  منطقه‌ي خاورميانه را از  وجود پليد داعش پاک کردند. در واقع شهداي مدافع حرم که تحت تربيت ولايت‌فقيه بودند يک مدل جديد از انسان به دنيا معرفي کردند که حاضر بودند براي آسايش و آرامش بقيه مردم جان خود را که ارزشمندترين ثروت بود فدا کنند؛ برعکس داعش و تمدن غرب که براي راحتي خود آدم‌ها را مي‌کشد.

نوجوانان و جوانان امروز شوق عجيبي براي خواندن رمان‌ها و خاطرات شهداي مدافع حرم دارند. اين نسل سوم و چهارم انقلاب سال‌ها زندگي شهداي دفاع مقدس را خواندند و آن‌ها را الگوهاي دست‌نيافتني مي‌ديدند، اما وقتي عمده شهداي مدافع حرم که از لحاظ سني  از همين نسل بودند، توانستند مخاطبان زيادي را به خود جلب کنند، طوري که شايد اگر منع قانوني اعزام نيرو در کشور نداشتيم، جبهه سوريه و عراق را جوانان ايراني پر مي‌کردند.

در اين کتاب درقسمت زندگينامه شهيد سردار حاج حسين همداني آمده است: موفقيت هاي رزمندگان اسلام در سايه فرماندهي اين سردار رشيد، سبب شد تا فرماندهان روز به روز بيشتر به او اعتماد کرده و مسئوليت هاي سنگين تري را يکي پس از ديگر به او بسپارند. قبل از عمليات هاي بزرگ کربلاي چهار و کربلاي پنج، سردار حسين همداني به فرماندهي لشگر ۱۶ قدس گيلان انتخاب شد تا توفيق خدمت به کشور را به همراه شرمردان گيلکي در کارنامه خود ثبت کند.

همچنين آمده است: سردار حسين همداني آخرين ماموريتش، دفاع از حريم مطهر حضرت زينب و کمک به مردم سوريه براي رهايي از دست گروهک صهيونيستي تکفيري داعش بود، که در همين راه شهد شهادت را نوشيد و در سن ۶۱ سالگي پس از سالها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، نداي حق را لبيک گفت و در تاريخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ به فيض شهادت نايل گرديد.

در خيمه‌گاهم هيچ ترسي در من نيست عنواني است که به  زندگينامه شهيد محسن حججي پرداخته است که آمده است:

دومين اعزام او در ۲۷ تيرماه، سال ۱۳۹۴ بود . محسن از جهادگران و اعضاي فعال مؤسسه شهيد احمد کاظمي (بود که در عملياتي مستشاري نزديک مرز سوريه با عراق در تاريخ ۱۶ مرداد ماه، سال ۱۳۹۶ به اسارت گروه تروريستي داعش درآمد.

سرانجام پس از دو روز اسارت در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه، سال ۱۳۹۶ در منطقه تنف سوريه به دست جنايتکاران داعشي به درجه رفيع شهادت نائل آمدند  و سر او را از تنش جدا کردند.

همچنين در قسمت وصيتنامه شهيد محسن حججي در فرازي از وصيت نامه اين شهيد بزرگوار آمده است:»حالا که اينجا در اين خيمه‌گاهم هيچ ترسي در من نيست. تصويرم را ببريد پيشکش رهبر عزيز و امامم سيد علي خامنه‌اي و فرمانده‌ام حاج قاسم و به رهبرم بگوييد که «اگر در بين مردمان زمان خودت و کلامت غريبيد ما اينجا براي اجراي فرمان شما آمده‌ايم و آماده تا سرمان برود و سر شما سلامت باشد».

«پسرم ، دفاع مقدس و رشادت و مجاهدت براي اسلام و دين هيچ‌وقت تمام‌شدني نيست و تا دنيا هست مبارزه بين حق و باطل هم خواهد بود ان‌شاءالله روزي هم نوبت تو خواهد شد».

کتاب مدافعان عرش در ۸۶ صفحه در قطع رقعي تهيه و تدوين و جمع آوري شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا