تجارت

کارشناسی ۶۱ دستگاه خودرو برای دریافت پلاک تاریخی

آخرین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی در سال ۱۴۰۰ برگزار و ۴۳ دستگاه خودرو مشمول دریافت پلاک تاریخی شناخته شدند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، یکصد و چهلمین جلسه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با حضور محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و اعضا کارگروه شامل نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست، پلیس راهور ناجا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در محل دبیرخانه ستاد شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی (کانون جهانگردی و اتومبیلرانی) برگزار شد.

در این جلسه که آخرین جلسه کارگروه در قرن جاری بود، تعداد ۶۱ دستگاه از وسیله‌های نقلیه تاریخی مربوط به استان‌های تهران و اصفهان ثبت نام کرده بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این میان پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، ۴۳ دستگاه خودرو مورد تأیید قرار گرفته و مشمول دریافت پلاک تاریخی شناخته شدند.

دارندگان و مالکان وسیله‌های نقلیه تاریخی با قدمت حداقل ۳۰ سال و دارای اصالت کالبدی و سلامت فنی، می‌توانند برای ثبت‌نام خودرو در سامانه دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا