اقتصادی

چین واردات نفت را کاهش داد و گاز بیشتری وارد کرد

یک گزارش جدید از اداره آمار دولتی چین نشان می‌دهد که بزرگترین خریدار نفت خام جهان از ابتدای ۲۰۲۱ تا کنون واردات نفت خود را ۵.۷ درصد کاهش داده اما ۲۰ درصد گاز طبیعی بیشتری وارد کرده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، یک گزارش جدید از اداره آمار دولتی چین نشان می‌دهد که بزرگترین خریدار نفت خام جهان از ابتدای ۲۰۲۱ تا کنون واردات نفت خود را ۵.۷ درصد کاهش داده اما ۲۰ درصد گاز طبیعی بیشتری وارد کرده است.

طبق این گزارش جدید در بازه ژانویه تا آگوست چین ۳۴۶.۳۶ میلیون تن نفت خام وارد کرده که این ۵.۷ درصد کمتر از سال گذشته است. در همین زمان چین حجم واردات گاز طبیعی خود را ۲۲.۲ درصد افزایش داده و به ۷۹.۳۱ میلیون تن رسانده است.

این اسناد نشان می‌دهند تنها در ماه آگوست چین ۴۴.۵۳ میلیون تن نفت خام وارد کرده است (۶۲ درصد کمتر از ماه آگوست سال گذشته) و ۱۰.۴۴ میلیون تن گاز طبیعی خریداری کرده است. (۱۱.۵ درصد بالاتر از سال گذشته)، از سوی دیگر تولید نفت داخلی چین در ۸ ماه گذشته ۲.۴ درصد رشد کرده و به ۱۳۳.۲۲ میلیون تن رسیده است. میزان تولید پالایشگاه‌های چین هم ۷.۴ درصد رشد کرده و به ۴۷۰.۷۹ میلیون تن رسیده است.

تولید گاز داخلی چین در دوره ذکر شده ۱۰.۸ درصد رشد کرده و به ۱۳۶.۱ میلیارد متر مکعب رسیده است. تنها در ماه گذشته تولید گاز داخلی چین ۱۵.۵ درصد جهش کرده و به ۱۵.۹ میلیارد متر مکعب رسیده است.

کد خبر 5306733

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا