آموزش و پرورش

چرا تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شده است؟

اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌ها و مدارس استثنائی استان تهران با تاخیر زیاد و در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند.

به گزارش ناظم نیوز، ساعت ۸ صبح امروز استانداری تهران در خبری اعلام کرد که مدارس استان تهران در مقاطع پیش دبستانی، دبستان‌ها و مدارس استثنایی به علت آلودگی هوا تعطیل هستند.

این در حالی است که از روز گذشته هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی مدارس هم منتشر نشده بود.

اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌های استان تهران آن قدر دیر، در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند و برخی کلاس‌های درس آغاز شده بود.

علاوه بر دانش آموزان و معلمان، وزارت آموزش و پرورش نیز از این خبر ناگهانی غافلگیر شده به گونه‌ای که روابط عمومی آموزش و پرورش نیز از این تعطیلی اطلاعی نداشته است.

جدای از آنکه اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس برای سلامت دانش آموزان خطرناک است از سوی دیگر خانواده‌های زیادی به واسطه اعلام دیر هنگام این خبر سردرگم شده و تکلیف خود را نمی دانسته اند.

علی تیرگیر خلیفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ناظم نیوز با بیان اینکه موضوع تعطیلی مدارس خیلی دیر اعلام شده و امکان هر گونه هماهنگی را از ما گرفته است؛ گفت: اعلام تعطیلی مدارس را زمانی اعلام کردند که بسیاری از خانواده‌ها فرزندانشان را راهی مدرسه کرده بودند.

چرا موضوع تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شده است؟

شاخص هوا در حال حاضر عدد ۱۹۶ را نشان می‌دهد که ناسالم است؛ این هوا برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان خطرناک است. لذا این افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند و افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

با این شرایط سوال اینجاست؛ در حالی که آلودگی هوا بیش از هر فرد دیگری برای کودکان خطرناک است چرا تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شد؟ آیا هوا به صورت ناگهانی در شرایط ناسالم قرار گرفت و یا مسئولان به امید وزش باد از تعطیلی به موقع مدارس خودداری کردند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا