اقتصادی

پیش‌بینی رشد اقتصادی چین کاهش یافت

بانک آمریکا در واکنش به تشدید بحران اورگرند (غول ساختمان سازی چین) پیش‌بینی رشد اقتصاد چین را در سال جاری و سال آینده کاهش داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از رویترز، بانک آمریکا در واکنش به تشدید بحران اورگرند، غول ساختمان سازی چین، پیش‌بینی رشد اقتصاد چین را در سال جاری و سال آینده کاهش داد.

در گزارش جدید بانک آمریکا تأثیر منفی موج جدید کرونا در چین و فشارهای وارد از نظارت‌های رگولاتوری چین بر شرکت‌های بزرگ را عامل دیگری برای کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی چین اعلام شده است.

بانک آمریکا تخمین زد با این مشکلات اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ به جای ۸.۳ درصد ۸ درصد رشد کند. بانک آمریکا اعلام کرد تأثیرات منفی بیشتر بر رشد اقتصادی سال آینده چین تأثیر خواهند داشت و اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ به جای ۶.۲ درصد ۵.۳ درصد رشد خواهد کرد. همچنین بانک آمریکا تخمین زد اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳ هم به جای ۶ درصد ۵.۸ درصد رشد خواهد کرد.

گزارش جدید بانک آمریکا در حالی منتشر می‌شود که مشکلات اقتصادی تهدید کننده اقتصاد ۱۴.۵ تریلیون دلاری چین در حال افزایش هستند. این گزارش نشان می‌دهد نگرانی‌ها از اینکه بحران بدهی مالی و احتمال ورشکستگی شرکت اورگرند تأثیرات بسیار گسترده‌تری داشته باشد، در حال شدت گرفتن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا