اقتصادی

پهلوگیری بزرگترین لنج تجاری با ظرفیت ۲۷۰۰ تن در بندر شهید باهنر

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پهلوگیری بزرگترین لنج تجاری با ظرفیت دو هزار ۷۰۰ تن در بندر شهید باهنر خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی پیش ازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران تسهیل و تداوم صادارت کالای غیر نفتی و نیز بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های لجستیکی بنادر مرکزو شرق استان را راهبرد اصلی فعالیت‌ها تجاری در خلیج فارس و دریایی عمان برشمرد و اظهارداشت: با بستر مناسب و زیر ساختهای ایجاد شده پهلودهی شناورهای با ابعاد بزرگ‌تر یکی از رویکردهایی بود که درسال گذشته مورد توجه واقع شد.

وی ادامه داد: در نیمه بهمن سال گذشته با اتخاذ تدابیر ۳ فروند کشتی ۴۰ هزارتنی بطور همزمان در بندر شهید باهنر پهلو دهی شد.

محمد حسینی تختی بابیان اینکه روز گذشته ۲۲ شهریورماه نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت بارگیری دو هزارو ۷۰۰ تن در این بندر پهلودهی شد اظهارداشت: طول این شناور ۵۶ متر و عرض آن ۱۷ متر است که قرار است پس از بارگیری بندر شهید با هنر را به مقصد شرق آفریقا ترک کند.

وی ادامه داد: این لنج بزرگ تجاری با ۲۱ نفر خدمه کالاهای صادراتی نظیر ماکارونی وحبوبات را بارگیری و پس از طی مصافتی حدود ۱۳۰۰ مایل، در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو خواهد گرفت.

لازم بذکر است؛ بندر شهید باهنر با آبخور ۱۱.۵ متر یکی از بنادر مهم کشور در امور صادرات نفتی و غیر نفتی و حمل و نقل مسافری بشمار آمده و نقش بی بدیلی را در اقتصاد دریاپایه و تجارت دریا برد ایفا می‌کند.

کد خبر 5304512

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا