اقتصادی

پس لزره های چهارراه استانبول در سعادت آباد احساس شد

بازار سهام همسو با افزایش خبرپراکنی‌ها حول مذاکرات احیای توافق برجام امروز با ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار ارز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، بازار سهام در نخستین روز کاری خود در هفته جاری با تحرک معامله گران هراسانی مواجه بود که برای ذخیره اندک بازدهی به دست آورده در بازار سهام و یا نجات ارزش دارایی‌ها برای نقد کردن سهام به تکاپو افتاده بود.

سهامی که نه تنها شاخص سازهای صادرات محور بلکه سهم‌های ریالی را نیز تحت تأثیر قرار داده و در نهایت غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی حقیقی‌ها را تشدید کرد.

در بازار ارز اما وضعیت به گونه‌ای است که با تشدید خبرپراکنی‌ها در حوزه توافق احیای برجام، رفتار روانی معامله گران حاکی از افزایش فروشنده‌های دلارهای خانگی و تداوم ریزش قیمت‌ها است. هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت توافقی ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان در صرافی‌ها معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، در پایان معاملات امروز شنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۲ هزار و ۵۹۳ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد درجا زد. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۱.۶۶۸ واحدی عدد ۳۹۷ هزار و ۴۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۰ هزار و ۴۰۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۸۴ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲۱ هزار و ۸۰۵ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۴۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۴۵ هزار و ۲۸۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۲۸ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۱۶ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۸۹ میلیارد تومان معامله شد که ۱۲ هزار و ۱۲ میلیارد تومان از این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “شفن” با ۱۴۷ واحد، “حکشتی” با ۱۱۹ واحد و “برکت” با ۹۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “فارس” با ۲۸۵۱ واحد، “کچاد” با ۱۶۶۹ واحد و “فملی” با ۸۴۷ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا