تجارت

پای محرومان و مستضعفان ایستاده ایم/افتتاح چندین موزه تا پایان سال

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه پای محرومان و مستضعفان ایستاده ایم گفت: سود حاصل از موزه ها را برای مستضعفان هزینه میکنیم.

به گزارش ناظم نیوز پرویز فتاح در مراسم افتتاح موزه خودروهای تاریخی که امروز برگزار شد گفت: این موزه می‌توانست ۲ تا ۳ ماه قبل هم افتتاح شود اما به دلیل موج پنجم کرونا و رعایت پروتکل‌ها این اتفاق صورت نگرفت.

وی ادامه داد: البته به دنبال یک مناسبت خوب نیز بودیم که به این مناسبت رسیدیم و موزه را امروز افتتاح کردیم.

وی در خصوص رعایت استانداردهای بین المللی در نگهداری اشیا تاریخی و مرمت آنها گفت: در پیگیری و انجام کارها، تمام مجوزهای لازم را طبق ضوابط اخذ کردیم و تمامی این خودروها دارای اصل و نصب و شناسنامه هستند و به بهترین شیوه نگهداری شدند و این موزه در فضای ۱۱ هزار متر مربعی احداث شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بعضاً کارخانجات سازنده، پیشنهادات کلانی برای خرید این خودروها دادند ولی ما به دلیل تاریخچه این خودروها و ارزش بالای آنها برای ملت ایران، حاضر به این کار نشدیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: عمده این خودروها متعلق به خاندان سلطنتی قاجار و پهلوی اول و دوم بوده و امروز بیش از ۶۰ خودروی تاریخی در این موزه به نمایش درآمده و ۲ برابر این تعداد، در مخازن مؤسسه موزه‌ها قرار دارد و به مرور در معرض دید مردم کشور قرار می‌گیرد.

فتاح گفت: این خودروها در این مدت به هیچ وجه توسط مسئولین در دوران جمهوری اسلامی استفاده نشده و به نحوی نگهداری شده که اصالت آنها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منحصر به فرد بودن برخی از این خودروها، قیمت گذاری بر روی آنها بدون برگزاری حراج‌های بین المللی، امکان پذیر نیست ادامه داد: علاوه بر ارزش مادی بی نظیر این خودروها، هرکدام از آنها دارای میراثی تاریخی هستند که روایت کننده گذشته و تاریخ این مرز و بوم هستند؛ خودروهایی که در زمان بدبختی و فلاکت مردم ایران، به بهایی گزاف از جیب ملت خریداری شدند و مایه تبختر شاهان شدند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این اشیا تاریخی یک عبرت بزرگ هستند، گفت: زندگی ساده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نشان می‌دهد که باید مراقب این روحیه باشیم و الحمدلله نظام ما مراقبت بسیاری دارد تا چنین روحیه‌ای در بین مسئولان شکل نگیرد و خوشحالیم که دولت فعلی نیز همین روحیه ساده زیستی را دارد.

وی گفت: فعالیت بنیاد مستضعفان بیشتر در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال بوده و در این دوره به امور فرهنگی و موزه‌ها نیز اهمیت بیشتری دادیم به طوری که تا پایان سال چندین موزه افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اشیا و امکانات به نمایش گذاشته شده در موزه‌ها متعلق به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان به دنبال اقدامات لاکچری نیست گفت: پای محروم و مستضعفان ایستادیم و درآمد موزه‌ها را به جیب مستضعفان بازمی گردانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا