توپ و تورفوتبال ایرانفوتبال،فوتسالورزش

ویستاتوربین؛غریبه آشنا!

ناظم نیوز: پرسپولیس در اولین گام از جام حذفی باید برابر حریف دسته اولی خود قرار گیرد.

شاگردان یحیی گل محمدی که اکنون اختلافی سه امتیازی نسبت به صدر جدول، خود را مهیای رقابت‌های جام حذفی کرده است.
حریف پرسپولیس در اولین گام از جام حذفی ویستاتوربین تهران است؛ تیمی که اولین فصل حضور در لیگ آزادگان را دنبال می‌کند و طی 10 هفته اخیر از این رقابت‌ها به دو برد دست یافته است. اکنون در این گزارش به شناخت حریف پرسپولیس در بازی روز دوشنبه خواهیم پرداخت.
از لیگ دسته سوم تا آزادگان؛ فرار سه ساله
تیم ویستاتوربین کار خود را از لیگ دسته سوم آغاز کرد و در اولین فصل حضورش با اختلاف یک امتیازی نتوانست سهمیه حضور در لیگ دسته دوم را به دست بیاورد. آنها در فصل بعدی این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست یافتند و به لیگ دسته دوم صعود کردند و در ادامه نیز با حضور در مرحله پلی آف، سهمیه صعود به لیگ آزادگان را طی مدت سه فصل دنبال کردند.
از بلادی تا فرشاد پیوس و اکبر اوتی
ویستاتوربین طی مدت اخیر سه سرمربی را روی نیمکت خود تجربه کرده است. در دو فصل ابتدایی حضورشان در لیگ دسته سوم، میلاد بلادی هدایت آنها را برعهده داشت که بعد از صعود به لیگ دسته دوم جای خود را به فرشاد پیوس داد. اسطوره باشگاه پرسپولیس تا نیم فصل هدایت این تیم را عهده‌دار بود و در ادامه جای خود را به اکبر میثاقیان داد. مربی باتجربه فوتبال ایران نیز در فاصله 5 هفته مانده به پایان فصل هدایت این تیم را عهده‌دار بود و در شرایطی که کار صعود برای آنها سخت شده بود و بار دیگر هدایت این تیم برعهده میلاد بلادی قرار گرفت. بلادی که تیم را به لیگ دسته دوم آورده بود، در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ اختلاف هفت امتیازی با صدرنشین را به یک امتیاز رساند اما از صعود مستقیم بازماند تا راهی پلی‌آف شود. آنها در این مرحله با عبور از شهرداری ماهشهر جواز صعود به لیگ دسته اول را به دست آوردند تا صعودی دیگر به نام میلاد بلادی و تیمش شود. در کادرفنی ویستاتوربین و در کنار بلادی در حال حاضر نام هاشم بیگ زاده بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی نیز دیده می‌شود و مسعود غفاری، بهروز حیدری، مهدی توسلی، رضا محتشم، مجید ظهیری، محمد سوادکوهی و جعفر ابراهیمی دیگر نفرات کادرفنی این تیم هستند و حبیب مولایی نیز سرپرستی تیم را عهده‌دار است.
سه دروازه بان کنونی ویستاتوربین را علی نعمتی، عرفان پورحاتمی و رضا جبارنژاد تشکیل می‌دهند که هر سه آنها طی 10 بار اخیر به تناوب از سوی کادرفنی به کار گرفته شده‌اند تا شناخت گلر اول این تیم برای جدال با پرسپولیس نیز نامشخص باشد.
در خط دفاعی ویستاتوربین نیز چهره شاخص آنها رضا شربتی است که سابقه حضور در لیگ برتر را نیز در کارنامه دارد و در تیم‌های مطرح تراکتور، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان بازی کرده است. عارف صیفی، محسن ورزکار، کمیل ایمانجانی، محمدرضا حمدی‌نژاد، اصغر نصیری، رامین فرنابوس، حسین ابرقویی، عارف محمدعلی‌پور، حامد عبدالمالکی و میثم عبدالله بخشی از دیگر نفرات خط دفاعی این تیم هستند. عارف محمدعلیپور فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشته و یکی از نفراتی است که تجربه حضور در جمع شاگردان یحیی گل محمدی را داراست.
در خط میانی هادی خیری از جمله نفراتی است که تجربه حضور در فینال جام حذفی با خونه به خونه بابل برابر استقلال را نیز در کارنامه دارد. مهرداد قاسمی نژاد که برادر محمد قاسمی نژاد بازیکن فولاد خوزستان و پسرعموی امین قاسمی‌نژاد مهاجم کنونی استقلال است، دیگر بازیکن خط میانی بنفش‌پوشان است. حامد اکبری، مرتضی حسینی زاده، مهدی ده‌مست، میلاد ابطحی، علی موسایی، محمد امرایی، عرفان گلشنی، طاهر امینی، حمدالله ابدام و متین توکلی (بازیکن فصل پیش استقلال) از جمله نفرات خط میانی این تیم محسوب می‌شوند که در کنار نفرات باتجربه‌ای همچون علی محمدی، حجت اسلامی و محمد پاپی که سابقه حضور در لیگ برتر را نیز در کارنامه دارند، آماده جدال با پرسپولیس می‌شوند.
در خط حمله ویستاتوربین نیز علی خسرونژاد، مرتضی حسینی، ارسلان دلاوری و علیرضا ملکی حاضر هستند. مرتضی حسینی در آخرین تقابل دو تیم که مربوط به بازی دوستانه پیش از اعزام شاگردان یحیی گل محمدی به فینال آسیا 2020 بود تک گل تیمش را به ثمر رساند. علیرضا ملکی نیز در این فصل از پرسپولیس به جمع ویستاتوربین اضافه شده است.
ویستاتوربین در مرحله قبلی این رقابت‌ها با 4 گل نماینده کاشان را از پیش رو برداشته بود. آنها فصل گذشته برابر ملوان در بندرانزلی با نتیجه 2-1 شکست خورده بودند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. شاگردان مازیار زارع تا مرحله نیمه نهایی فصل گذشته صعود کرده بودند و برابر فولاد در خوزستان حذف شدند. ویستاتوربین در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان در جایگاه یازدهم حاضر شده است. دو برد، 5 تساوی و سه شکست ماحصل تلاش آنها طی 10 بازی اخیر بوده و 6 گل زده و هفت گل دریافتی نیز در کارنامه آنها ثبت شده است.
باید دید این تیم در استادیوم آزادی چه تجربه‌ای را برابر قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال ایران پشت سر خواهد گذاشت و به چه نتیجه‌ای دست می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا