تجارت

ویرایش جدید «مکیال‌المکارم» چاپ شد

ویرایش جدید کتاب «مکیال‌المکارم» نوشته سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، ویرایش جدید کتاب «مکیال‌المکارم» نوشته سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

با اینکه بیش از هفتاد سال از نگارش «مکیال المکارم» می‌گذرد اما همچنان از عناوین مطرح مساله مهدویت و امام زمان (عج) است. آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید درباره این‌کتاب گفته است: از بهترین و جامعترین کتابها در موضوع دعا برای فرج است و سزاوار است همه از آن استفاده کنند و امام‌شناسی خود را با آن کامل کنند.

در مقدمه‌ای که سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی بر مکیال» نوشته، گفته می‌شود از شدت عشق و علاقه ای که به حضرت حجت (عج) داشته، شبی آن حضرت را در خواب می‌بیند. امام(ع) تألیف این‌اثر را به وی توصیه و تأکید می‌کند و حتی نام آن را نیز «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» تعیین می‌کند. سید از خواب بیدار می‌شود، اما توفیقی برای تألیف آن برایش حاصل نمی‌شود. تا اینکه در سال ۱۳۳۰ق عازم سفر حج می‌شود که در این‌سفر بسیاری از حاجیان گرفتار مرض وبا شدند و از دنیا رفتند. آیت‌الله سید محمدتقی با خدا عهد می‌بندد اگر از این‌سفر سالم برگردد، کتابی درباره حضرت ولی عصر(عج) تالیف کند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی این‌کتاب را با هدف شکر نعمت وجود حضرت مهدی(عج) نوشته است. کتاب اگرچه حدیثی و معارفی است اما روان برای عموم جامعه نوشته شده است. «مکیال‌المکارم» ۸ بخش اصلی دارد که در بخش اول، مولف به موضوع وجوب شناخت امام زمان(عج) از دیدگاه عقل و نقل می‌پردازد. بخش دوم کتاب به اثبات وجود حضرت حجت (عج) اختصاص دارد که این‌بحث را با استناد به آیات و روایات و معجزات و کرامات ارائه کرده است.

بخش سوم کتاب دربرگیرنده پاره ای از حقوق و توجهات آن حضرت حضرت (عج) بر شیعیان است. بخش چهارم هم به توضیح ویژگی‌های آن حضرت اختصاص دارد که سبب دعای ما شیعیان به آن امام غایب می‌شود. بخش پنجم به ثمرات و پیامدهای گوارای دعا برای فرج حضرت حجت (عج) اختصاص دارد و بااین‌پنج‌جلد اول کتاب مکیال المکارم به پایان می‌رسد.

جلد دوم کتاب مورد اشاره، با بخش ششم آغاز می‌شود. در این‌بخش مؤلف با تحقیق فراگیر خود که از میان آیات و روایات استخراج کرده، به ۵۰ زمان و ۸ مکان مشخص اشاره می‌کند که دعا برای آن حضرت در این‌زمان‌ها و مکان‌ها مورد عنایت و تأکید قرار گرفته است. بخش هفتم، به چگونگی دعا برای تعجیل ظهور امام مهدی (عج) اختصاص دارد. آداب کلی دعا، چگونگی دعا برای تعجیل ودعاهایی امامان معصوم(ع) درباره فرج حضرت در این بخش نقل شده است.

بخش هشتم و آخر این‌کتاب هم، در تبیین وظایف و تکالیف بندگان به‌ویژه شیعیان و مسلمانان در برابر ساحت مقدس حضرت حجت، امام مهدی(عج) است.

کتاب دو جلدی ویراست جدید «مکیال المکارم» با قیمت ۲۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا