تجارت

وعده‌های وزیر ارشاد برای رفع دغدغه ناشران و سینماداران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با فرماندهان ارتش در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه سینما دارها با مدیران سازمان سینمایی و تازه‌ترین اقدامات وزارت خانه برای حل مشکل حوزه نشر سخن گفت.

به گزارش ناظم نیوز، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه سوم مهر ماه در حاشیه نشست مشترک خود با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه سینما دارها با مدیران سازمان سینمایی و تازه‌ترین اقدامات وزارت خانه برای حل مشکل حوزه نشر سخن گفت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نحوه رسیدگی به مشکلات ناشران طی روزهای گذشته گفت: یکی از اولین کارهایی که بنده از بدو شروع به کارم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن جلسه برگزار کردم موضوع رسیدگی به مشکلات ناشران بود که بتوانیم با برنامه‌ریزی اصولی و سنجیده به شرایطی دست پیدا کنیم که در بحث خودکفایی صنعت چاپ به شرایط روشن‌تری برسیم. متاسفانه ما در این زمینه نزدیک به ۹۰ درصد واردات داریم که این شرایط اصلاً زیبنده صنعت نشر ما نیست. به همین منظور بنده و همکارانم جلساتی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کردیم که بتوانیم در این زمینه به اتفاقات موثری برای حل مشکلات این صنعت گام‌هایی را برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته قرار است جلساتی با حضور اتحادیه ناشران، نمایندگان وزارت ارشاد و نمایندگان وزارت صمت برگزار شود تا بتوانیم در این زمینه ظرفیت‌ها را فعال کرده و با یک برنامه علمی اساسی در حل مشکلات این حوزه گام برداریم. این در حالی است که تمام تلاش دولت بر این است که راه‌های حمایت از ناشران تقویت شود حتی ما در این زمینه با جناب رییس جمهور نیز جلساتی برگزار کردیم که تاکید ایشان هم بر این بود که در یک فاصله زمانی کوتاه گام‌های عملی برداشته شود.

اسماعیلی درباره بحث واردات کاغذ و مشکلات ارزی در این زمینه گفت: حوزه نشر در حال حاضر نیازمند حمایت‌هایی است که در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت باید این حمایت‌ها تعریف شود. بنده در این زمینه نامه‌ای را به رییس بانک مرکزی ارسال کرده و در این زمینه با وی وارد مذاکره شدم تا مشکلات ارزی در این زمینه مرتفع شود. خوشبختانه با وجود همه مشکلاتی که در این زمینه بر سرراه بانک مرکزی وجود داشت اما قرار است در این زمینه تخصیص‌هایی صورت گیرد که جزییات آن اعلام خواهد شد.

وی درباره تازه‌ترین اقداماتش برای حل مشکلات ناشی از کرونا سینمادارهای کشور هم گفت: مهم‌ترین کار ما این بوده که بتوانیم در این شرایط کرونایی بازگشت به چرخه فعالیت‌ها را برای همه صنوف فراهم کنیم که بخشی از این برنامه مربوط به برنامه جامع واکسیناسیون بود که در حال انجام است. در حوزه سینمادارها هم باید بگویم که مشکلات این عزیزان به سازمان سینمایی ارجاع می‌دهیم که برخی از مشکلات این عزیزان از جمله بدهی‌ها و مسائلی از این دست به واسطه جلساتی که در این زمینه برگزار می‌شود، مرتفع شوند.

آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای همکاری‌های مشترک فرهنگی هنری

امیردریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی هم بعد از پایان این نشست هم با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمانه توضیح داد: جلسه امروز ما با آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب ایجاد شرایطی شد که بتوانیم بار دیگر ظرفیت‌های فرهنگی هنری موجود در ارتش جمهوری اسلامی ایران در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بررسی کنیم تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در یک تعامل مثبت کارهای مشترکی را در این عرصه انجام دهیم. بر همین اساس قرار بر این شد تا طی برگزاری جلسات کارشناسی موضوعات مختلفی مورد بحث وبررسی قرار گرفته و در آینده نزدیک برای اجرایی شدن برخی از فعالیت کارهایی را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مردمی است پس ما می‌توانیم اقدامی را هم علاوه بر ماموریت‌های نظامی و دفاعی خود در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هم انجام دهیم. امروز دوران جنگ نرم با دشمن است بنابراین ارتش جمهوری اسلامی ایران در تعامل با مجموعه‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند فعالیت‌های ثمربخشی را برای جامعه و حتی اثر گذاری در کادر خود نیز انجام دهد. ما در بحث‌های عمومی هم می‌توانیم کمک‌های شایان توجهی به هم داشته و از ظرفیت‌های یکدیگر بهره مند شویم در این راه آماده خدمت و هم افزایی هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز این فعالیت‌های مشترک باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا