استانها

وضعیت کرونایی سه شهرستان مازندران نارنجی شد

ساری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه وضعیت کرونایی سه شهرستان استان نارنجی شده است، گفت: روند شیوع بیماری در استان رو به گسترش است.

مصطفی جوانیان در گفتگو با خبرنگار ناظم با بیان اینکه به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری، شاهد افزایش شمار بیماران هستیم، گفت: این درحالی که بیماری هیچ وقت پاک و صفر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه شهرستان استان نارنجی است، گفت: اگر روند ادامه یابد وضعیت افزایش بیماری و تغییر رنگ کرونایی در استان گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه روند و سرعت واکسیناسیون در استان مناسب است، افزود: پوشش واکسیناسیون دز دوم زیر ۵۰ درصد است، هرچند واکسیناسیون به طور کامل جلوی ابتلای بیماری را نمی‌گیرد ولی جلوی ابتلای شدید و مرگ را خواهد گرفت.

جوانیان یادآور شد: باید پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون رعایت شود و با توجه به جهش بیماری، احتمال واکسن گریزی ویروس وجود دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل ادامه داد: اکثر موارد و بیماران مبتلا به کرونا در استان مربوط به کسانی است که واکسن تزریق نکردند و یا فقط دز اول را دریافت کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه تزریق واکسن ۶۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد؛ افزود: مقاومت مقابل تزریق واکسن باید شکسته و کاسته شود و اگر واکسیناسیون به صورت کامل انجام شود، به این راحتی وارد موج جدید نخواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا