تجارت

وضعیت خوابگاه های دانشجویان علوم پزشکی رسیدگی می شود

وزیر بهداشت گفت: وضعیت و مشکلات خوابگاه ها را از نزدیک مشاهده کردیم و به امید خدا تمام سعی و توان خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم بست.

به گزارش خبرگزاری ناظم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت از مجموعه خوابگاه های کوی دختران و پسران دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید و با دانشجویان صحبت کردند.

وزیر بهداشت در حاشیه صحبت های خود با دانشجویان، گفت: ما وضعیت و مشکلات خوابگاه ها را از نزدیک مشاهده کردیم و به امید خدا تمام سعی و توان خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم بست.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امری که در دولت جدید در اولویت قرار دارد، رسیدگی به مشکلات مردم است. ما با حضوردر خوابگاه های کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نزدیک مشکلات دانشجویان که برای ما بسیار با اهمیت، عزیز و محترم هستند را، دیدیم و بطور قطع دراولویت قرار می دهیم تا مشکلاتشان را برطرف کنیم، همانطور که در قضیه واکسیناسیون نشان دادیم می توانیم و در مدت حدود ۲ ماه و نیم، بالای ۷۰ درصد مردم را واکسینه کردیم.

وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت و وسعه شبکه خوابگاهی دانشگاه، گفت: ما منابعی در وزارتخانه در نظر داریم و از مردم و خیرین و همچنین سایر نهادهای دولتی نیز که علاقه به مشارکت در این امر خیر را دارند دعوت به همکاری می کنیم.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد مشکلات کوچک و کوتاه مدت دانشجویان در خوابگاه ها را در مدت کوتاهی حل کنیم و افزود: طبیعی است برای حل مشکلات اساسی دانشجویان، به زمان بیشتری نیاز داریم. به عنوان مثال تخریب ساختمان قدیمی و احداث خوابگاه جدید به زمان طولانی تری نیاز دارد.

وی با اشاره به تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدوارم مسئولان دانشگاه این کار را در اولویت قرار دهند زیرا خوابگاه ها و وضعیت زندگی دانشجویان در اولویت اول ما قرار دارند. بنده به دانشجویان قول دادم که در ماه های آینده به کوی بیایم و بازدیدی از روند حل مشکلات آنان داشته باشم.

عین اللهی درباره بازگشایی دانشگاه ها و خطرات حضور دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه ها با توجه به شیوع کرونا، گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان علوم پزشکی خیلی سریع واکسن زده اند و جزو اولین گروه هایی در کشور هستند که هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند، اطمینان خاطر داریم که حضورشان در خوابگاه ها مشکلی را به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: در خوابگاه ها اتاق ایزوله وجود دارد و همه دانشجویان با ماسک در خوابگاه حضور دارند و شیوه نامه ها را رعایت می کنند. همچنین با سرعت بالای واکسیناسیون بزودی اوضاع کشور بهتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا