آموزش و پرورشاجتماعی

ورود ۱.۵ میلیون کلاس اولی امسال به مدرسه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام از اول خرداد و از پایه اول ابتدایی شروع شده است گفت: پایه های دیگر با اتمام امتحانات و اعلام نمرات، به تدریج به این فرایند می پیوندند. ثبت نام میان پایه ها نیز به صورت خودکار انجام و بعد از اعلام نتایج قطعی می شود.

ناظم نیوز: رضوان حکیم زاده با اشاره به آغاز ثبت نام نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه اظهار کرد: آمار ثبت نام کلاس اولی ها را بر اساس موالید از ثبت احوال گرفته ایم و منتظریم امسال ۱/۵ میلیون دانش آموز در پایه اول ثبت نام کنند.
وی افزود: طبیعتا این برآورد یک آمار قطعی نیست، اما همانطور که گفته شد انتظار داریم تعداد کلاس اولی ها به یک و نیم میلیون نفر برسد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره الزام به تهیه لباس فرم با توجه به مشخص نبودن آموزش حضوری یا غیرحضوری در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: درباره لباس فرم با توجه به سیاست خود مدارس تصمیم گیری می شود و باید با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه باشد.
حکیم زاده با بیان اینکه ثبت نام از اول خرداد و از پایه اول ابتدایی شروع شده است گفت: پایه های دیگر با اتمام امتحانات و اعلام نمرات، به تدریج به این فرایند می پیوندند. ثبت نام میان پایه ها نیز به صورت خودکار انجام و بعد از اعلام نتایج قطعی می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که بتوانیم تا پایان مرداد ماه فرایند ثبت نام را به اتمام برسانیم تا امکان شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل زودتر برای ما فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام اتباع و کودکان بدون شناسنامه نیز گفت: ثبت نام و آموزش همه کودکان برای ما مهم است؛ نه فقط کودکان ایرانی بلکه هر کودکی که در خاک این سرزمین زندگی می کند. با تدبیر رهبری و پیگیری وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور خوشبختانه امکانی فراهم شده که دانش آموزان اتباع بدون اوراق هویتی نیز بتوانند کارت حمایت تحصیلی دریافت و ثبت نام کنند. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا دسترسی به آموزش را برای همه کودکان لازم التعلیم فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا