جامعهمحیط زیست

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / گرد و خاک در نوار شرقی

امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ناظم، امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و برای مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش بادهای شدید و موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهکیلویه و بویراحمد است و در این مناطق احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و کاهش دید وجود دارد و از این رو رانندگان عزیز باید احتیاط لازم را داشته باشند.

فردا شنبه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و خراسان‌های شمالی و رضوی ادامه دارد. شدت بارش‌ها برای فردا در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک رخ می‌دهد و امروز و فردا غرب خلیج فارس و روز شنبه شرق دریای خزر مواج و متلاطم می‌شوند.

آسمان تهران بعد از ظهر امروز ابری می‌شود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات و شمال آن وجود دارد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا