آموزش و پرورش

وبینار کلاس انفجاری برگزار شد

ناظم نیوز: وبینار جذاب کلاس انفجاری با هدف ارتقای توانایی های معلمان، برگزار شد.

به گزارش ناظم نیوز، وبینارهای آموزشی سرآمدشو، یکی از برنامه‌های واحد تحقیق و توسعهٔ بنیاد سرمد است. این رویدادها به‌صورت آنلاین و ماهانه، با موضوعات مختلفی حول محور آموزش و تربیت برگزار می‌شود.

لیلی نبی زاده‬ دبیر رویداد سرآمدشو درباره این وبینار گفت: ‎در ششمین رویداد آموزشی سرآمدشو شیوه‌های متفاوتی از ارائه دروس بررسی شد و این ارائه به‌صورت پرسش و پاسخ و با دیدن نمونه‌های مختلفی از خلاقیت و نوآوری در کلاس‌های درس، پیش رفت.

در این وبینار به مواردی همچون جلب توجه دانش‌آموزان، ایجاد ارتباط فراگیرندگان، ایجاد اطمینان و آرامش در مخاطبان، رضایتمندی از یادگیری و عزم جزم برای ادامه کلاس درس اشاره شد.

علاء نوری، دکترای مدیریت آموزشی، عضو هیئت‌علمی واحد تحقیق و توسعه بنیاد سرمد، در این وبینار، نوری برای توجه به تجربه‌های معلمان، چند سناریو را به همراه مخاطبان بررسی کردند و در ادامه از راهبردهای معلمان خلاقی که از روش‌های آموزشی انفجاری استفاده کردند، نام بردند. این روش‌ها با مثال‌هایی نظیر معلم با جوراب یک لنگه به پا که در کلاس، معلمی که با خوردن نوشابه و همراه با طنز اجرا دارد و مثال‌هایی از مرحوم نیرزاده همراه شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا