اقتصادی

واگذاری تراورس به بخش خصوصی از ابتدا اشتباه بود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تراورس از اول هم نباید واگذار می شد و این خصوصی سازی اشتباه بود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، سید میعاد صالحی معاون و زیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز فرآیند اجرایی بازگشت شرکت خصوصی سازی شده تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داده است.

مدیرعامل راه آهن از وضعیت نامناسب مالی این شرکت، مسدود بودن حساب‌های آن با شکایت شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف و اخذ تسهیلات متعدد بدون آنکه ریالی از این وام‌ها به تراورس وارد یا اینکه بخش اعظم این وام‌ها به بانک‌های وام دهنده عودت داده شود، گلایه کرده بود.

پای امیر منصور آریا در میان بود

شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در سال ۱۳۸۹ و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شد که از دولت منتزع و در سال ۱۳۹۱ به گروه امیرمنصور آریا واگذار شد.

در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نصرالله پژمانفر رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از صدور رأی دادگاه مبنی بر بازگشت شرکت تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داد.

ورود رئیسی به موضوع تعویق حقوق کارگران تراورس در کسوت ریاست قوه قضائیه

این در حالی است که در دی ماه ۱۳۹۸ و پس از سفر استانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در آن زمان در کسوت ریاست قوه قضائیه بود به البرز و دیدار با کارکنان شرکت تراورس که از تعویق چند ماهه حقوق‌های خود گلایه داشتند، رئیس وقت قوه قضائیه قول مساعد برای پیگیری این موضوع داد

تراورس در آن زمان ۶ هزار کارگر داشت که در سراسر کشور در حال فعالیت بودند.

شرکت تراورس در حال حاضر مدعی است که ۷۰ درصد پروژه‌های نوسازی خطوط ریلی و تعمیر و نگهداری خطوط آهن و همچنین تولید انواع تراورس های چوبی و بتنی را در اختیار دارد.

مدیرعامل سابق راه آهن: برخی می‌گفتند بازگشت تراورس به دولت نوعی پسرفت است

سعید رسولی مدیرعامل پیشین شرکت راه آهن نیز ۳ اسفند ۱۳۹۹ در یک برنامه زنده تلویزیونی از جدا شدن تراورس در سال ۱۳۹۱ از راه آهن و صدور رأی نهایی دادگاه در ۹ بهمن ۱۳۹۹ مبنی بر بازگشت این شرکت به دولت خبر داده بود.

مدیرعامل سابق راه آهن در ۱۷ خرداد امسال نیز در مراسم معارفه هیئت مدیره و مدیرعامل جدید تراورس گفت: شرکت راه‌آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آن را منع می‌کردند و از این اتفاق به عنوان بازگشت و پس رفت یاد می‌کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی: تراورس اصلاً نباید واگذار می‌شد

حسین قربانزاده در گفت وگو با خبرنگار ناظم نیوز درباره بازگشت مجدد برخی شرکت‌های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی گفت: معتقدم باید صلاح خریدار و دولت توأمان بررسی شود.

وی درباره صدور حکم بازگشت تراورس به شرکت راه آهن اظهار کرد: تراورس اصلاً نباید واگذار می‌شد چون وظایفی که بر عهده این شرکت بود، یک فعالیت حاکمیتی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا