توپ و تورورزش

والیبال نشسته و دری که بر پاشنه سابق نمی‌چرخد

ناظم نیوز: عدم برگزاری اردو برای والیبال نشسته ایران که هنوز مهر آخرین قهرمانی‌اش در بوسنی خشک نشده و 7 مرتبه قهرمان پارالمپیک شده است، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش ناظم نیوز، اگر در ایران ورزشی غیر از فوتبال در ذهن مخاطبان ورزشی باشد کشتی و والیبال است. اما وقتی سراغ رشته‌های افتخار آفرین بروید، والیبال نشسته ایران یکی از افتخارآفرینان همیشگی است.
خبر موفقیت آنها خبری تکراری است و اگر اتفاقی غیر از این رقم بخورد موجب تعجب می‌شود.
در تاریخ والیبال نشسته ایران 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی پارا المپیک دیده می‌شود. در آخرین اتفاقات مربوط به این تیم آنها آبان ماه امسال در جام جهانی 2022 بوسنی میزبان را شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.
با این وجود حالا اردوی برای این تیم تشکیل نمی‌شود و صدای انتقاد ملی‌پوشان این رشته از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.
در حال حاضر لیگ برتر والیبال نشسته ایران با 6 تیم برگزار می‌شود و با وجود هزینه‌های کم تمایل آنچنانی نسبت به تیمداری در این رشته وجود ندارد. مس شهر بابک، شهرداری گنبد، ذوب آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان ۴ تیم راه یافته به مرحله پلی آف هستند و این رقابت‌ها از ۱۲ تا ۱۶ بهمن برگزار می شود.
این در حالی است که محمود خسروی وفا بعد از نزدیک به دو دهه از کمیته ملی پارالمپیک به کمیته ملی المپیک رفت و جایگزین صالحی امیری شد. او در طول مدیریتش برای ورزشکاران پارا تمرکز خاصی روی پاراوزنه برداری و والیبال داشت. در 22 آذر ماه امسال غفور کارگری با 39 رای در انتخابات به عنوان رییس جدید کمیته ملی پارا المپیک انتخاب شد.
با وجود انتظارات بابت توجه به تیم ملی والیبال نشسته کارگری خیلی عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است. او که پیش از این سابقه معاونت خسروی وفا را داشته، انتظار می‌رود ادامه دهنده راه رییس سابقش باشد و حمایت از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین را در دستور کار قرار بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا