آموزش و پرورش

واریز بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای بازنشسته فرهنگیان

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، حمید باقرنژاد از واریز ۱۱ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم شهریور تا اول مهر ۱۴۰۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: این بیشترین مبلغی است که از زمان تأسیس صندوق تاکنون در یک مرحله بابت تسویه سهم‌الشرکه بازنشستگان به حساب اعضای مؤسسه واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است که به حساب بیش از ۳۲ هزار و ۸۶۶ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز می‌شود، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و تسهیم سود و بالتبع مجمع عمومی سالیانه مؤسسه، به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در مؤسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه اعضای این مؤسسه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از ۱۵ روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است در حالی که قبلاً حدود سه ماه طول می‌کشید.

وی اظهار داشت: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری ایشان از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، دریافت می‌نمایند.

مهندس باقرنژاد با اعلام اینکه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان یک میلیارد و چهل میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: میانگین دریافتی اعضای مؤسسه نیز به حدود ۳۴۰ میلیون ریال رسیده، در حالی که میانگین واریزی آنها به صندوق در طول دوران خدمت، حدود ۸۶ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۱ درصد از فرهنگیان شاغل عضو مؤسسه هستند، تاکید کرد: سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند می‌توانند نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه افزود: همچنین اعضای صندوق که در شرف بازنشستگی قرار دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی مؤسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به تکمیل فرم ادامه عضویت (استمرار) اقدام کنند تا همچنان از سودآوری مؤسسه در سال‌های آینده برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا