استانها

هنرآفرینی هنرمندان تئاتر در شرایط کرونایی قابل تقدیر است

مریوان- مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهره‌گیری خردمندانه و روزآمد هنرمندان تئاتر از تازه‌ترین شیوه‌های ارتباطی و متناسب با شرایط ویژه شیوع کرونا قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری ناظم، قادر آشنا در پیامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: «تئاتر در ماه‌های گذشته همچون تمام شئون زندگی اجتماعی به واسطه شیوع ویروسی نامبارک شرایط بسیار ویژه‌ای را تحمل کرد، شرایطی که شاید تا پیش از این تجربه نشده بود.

وی افزود: به این واسطه یکی از ستون‌های اصلی هنر تئاتر که همان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب بود به جد تحت‌الشعاع قرار گرفت. فارغ از تمام دشواری‌های ناگزیر این همه‌گیری جهانی آنچه مایه مباهات و فخر است حضور و هنرآفرینی هنرمندان شایسته تئاتر کشور با رعایت تمام اصول بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام آورده است: بهره‌گیری خردمندانه و روزآمد هنرمندان و صاحبان اندیشه‌های خلاق از تازه‌ترین شیوه‌های ارتباطی و متناسب‌سازی نمایش‌ها با شرایط ویژه شیوع بیماری به جهت استمرار با شهروندان از امتیازات ویژه در این دوره بود.

آشنا در پیام خود با تشکر از همه هنرمندان تئاتر خیابانی کشور، اساتید و کارشناسان، برگزارکنندگان و مدیران حامی، نهادهای همراه استان و مردمان شریف دیار کردستان، ابراز امیدواری کرد: پانزدهمین دوره از جشنواره خاطره‌ساز و تخصصی تئاتر خیابانی مریوان سبب‌ساز اتفاقات مبارک برای تئاتر کشور، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی و شهروندان هنردوست کردستان و مریوان باشد.

پانزدهمین چشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا دهم آبان ماه جاری در شهر مریوان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا