اقتصادی

هزینه ۱۳۰ دلاری عبور کامیونهای ایرانی از خاک آذربایجان به ایروان

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: حدود یک هفته است که مقامات جمهوری آذربایجان از هر کامیون عبوری ایران به مقصد ارمنستان ۱۳۰ دلار طلب می‌کنند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صداوسیما، هرویک یاریجانیان افزود: کامیون‌های حمل کالای ایرانی بعد از ورود به ارمنستان در محدوده دره وروتان تا مسافت ۶ کیلومتر مجبور به عبور از خاک آذربایجان هستند که مقامات آذربایجان با ایجاد پست بازرسی برای همین ۶ کیلومتر از هر کامیون ایرانی ۱۳۰ دلار طلب می‌کنند در حالی که کامیون‌های ارمنستانی ورودی از ایران به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای به مسیر خود ادامه می‌دهند و وارد خاک ارمنستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام جمهوری آذربایجان ترافیک شدیدی از کامیون‌های ایرانی را در آن سوی مرزها ایجاد کرده گفت: فعالان اقتصادی در شرایط کنونی برای صادرات کالا به مقصد ارمنستان احساس امنیت نمی‌کنند و این موضوع بر روی میزان صادرات ما به این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان افزود: در همین چند روز گذشته مقامات آذربایجان دو راننده ایرانی را به بهانه‌های واهی بازداشت کردند و برای آن‌ها در محاکم قضائی خود پرونده تشکیل دادند.

یاریجانیان گفت: دولت ارمنستان با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری در حال احداث جاده جایگزین در محدوده تاتِو است که این محور جایگزین تا آبان امسال به بهره برداری می‌رسد و امید می‌رود با بهره برداری از این محور، مشکل تردد کالا از ایران به ارمنستان حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا