کشتی،زرمیورزش

هدف اصلی من، طلای المپیک پاریس است

نائب قهرمان کشتی ایران در مسابقات جام جهانی نروژ از انگیزه‌هایش برای دستیابی به مدال طلای المپیک پاریس می‌گوید.

ناظم نیوز: امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر 21 ساله و جویباری ایران در مسابقات جهانی شگفت انگیز ظاهر شد و موفق شد با حضور در فینال این رقابت‌ها نوید روزهای خوبی برای آینده بدهد. هرچند در دیدار فینال او مقابل حریف روس شکست را پذیرفت اما مدعی است برای المپیک نقشه قهرمانی و طلا را در ذهن خواهد داشت.
امیرمحمد یزدانی درباره دستیابی دو کشتی‌گیر جویباری به عنوان جهانی اینطور صحبت‌هایش را آغاز می‌کند و می‌گوید: در مازندران و مخصوصا جویبار از گذشته کشتی‌های سنتی وجود داشت و جویباری‌ها از همان ابتدا علاقه بسیار زیادی به این رشته داشتند. شاید جالب باشد این را بگویم که اینقدر علاقه به این رشته زیاد است که حتی در برخی مراسم عروسی هم کشتی برگزار می‌کردند! خانواده من از ابتدا همه طرفدار کشتی بودند و بسیار متعصب. تاچشم باز کردیم گفتند کشتی و انتخاب دیگری نداشتیم.
وی درباره اینکه اگر وارد این رشته نمی‌شد، تصور اینکه در رشته دیگری به موفقیت دست یابد را می‌کرد، گفت: قطعا فوتبال را انتخاب می‌کردم، فوتبال را بیشتر از کشتی دوست‌داشتم. اما به حرف پدرم گوش کردم و کشتی را انتخاب کردم. همیشه به دنبال بهترین بودن و برنده بودن هستم. الان هم البته از اینکه در این رشته کار می‌کنم راضی‌ام. الان کشتی را دوست‌دارم و برای من مثل عشق می‌ماند.
یزدانی درباره روحیه مبارزه‌طلبی‌اش و نمایش‌های پیش از شروع مسابقه‌اش نیز اینطور توضیح داد: اعتقاد من این است که روی تشک کشتی هر کشتی گیری که پرروتر ظاهر شود، موفق تر است به همین دلیل همیشه سعی کرده‌ام از لحاظ روحی و روانی از حریفانم بالاتر باشم.
کشتی‌گیر نائب قهرمان ایران در مسابقات جهانی، درباره حرکات پشتک وارویی که در ابتدای مسابقات به نمایش می‌گذارد گفت: این حرکت را که می‌زنم استرسم از بین می‌رود. از نظر روحی و روانی روی من تاثیر می‌گذارد.
وی درباره عملکردش در مسابقات جهانی و خصوصا در بازی فینال که در نهایت با شکست برابر حریف روسی همراه بود گفت: اول کشتی همه فکر می‌کردند در اجرای کُنده‌ها امتیاز را به من می‌دهند، اما وقتی به اسکوربورد نگاه کردم دیدم اینطور نیست و امتیاز نگرفته‌ام این موضوع یک مقدار باعث شد شوکه شوم و در ادامه با فن فیتیله حریف مواجه شدم و شکست خوردم.
یزدانی درباره شباهت فامیلی و البته ظاهری‌اش با حسن یزدانی نیز اینطور واکنش نشان داد: خیلی زیاد به من این موضوع را می‌گویند. امیدوارم از لحاظ فنی و کسب عناوین، افتخارات و اخلاق هم بتوانم مانند پهلوان حسن یزدانی الگو باشم.
وی درباره عملکرد پژمان درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی نیز گفت: واقعا از کنار ایشان بودن لذت می‌برم. هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ فنی واقعا بی‌نظیرند و مطمئنا نقش زیادی در عملکرد کشتی‌گیران در این مسابقات داشتند. در این میان نباید از نقش آقای دبیر هم به سادگی گذشت. آقای دبیر تا به امروز حمایت مناسبی از جهات مختلف داشته است.
یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا الگوی خاصی در کشتی دارد نیز اینطور توضیح داد: اوایل دوست‌ داشتم مانند چند کشتی‌گیر کشتی بگیرم اما فهمیدم از کشتی خودم فاصله می‌گیرم و دور می‌شوم به همین علت روی تکنیک‌های خودم بیشتر تمرکز کردم.
نائب قهرمان کشتی آزاد ایران در پایان مدعی است که مقام خود را در المپیک ارتقا خواهد بخشید: آرزوهایم حد و مرز ندارد و انسان همیشه به دنبال بیشتر و بیشتر است و من‌ هم دوست‌دارم در مسیر قهرمانی به بالاترین درجات برسم و قطعا هدفم طلای المپیک است. تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که در این مسیر کنارم بوده‌اند و امیدوارم با تداوم این عملکرد این حمایت آنها را پاسخ دهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا