تجارت

هامون سيدي: اميدوارم مردم و مسئولان بيشتر از تئاتر حمايت كنند

سريال افرا كه اين شب‌ها از تلويزيون در حال پخش است، موفق شده مخاطب خوبي را به خود اختصاص دهد و در حالي‌كه معمولا در سال‌هاي اخير بسياري از سريال‌هاي تلويزيوني با مخاطب زيادي سروكار ندارند، اين سريال به كارگرداني بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی توانسته مخاطب خوبي را جذب شبكه اول سيما كند.

ناظم نیوز: بازيگران شاخص متعددي در اين سريال حضور دارند كه يكي از آنها هامون سيدي مي‌باشد. بازيگري كه البته در تئاتر بسيار پركارتر از تصوير است ولي در سال‌هاي اخير با بازي در فيلم‌هايي چون مغزهاي كوچك زنگ‌زده، طلا، دختران زمستان و گواهي امضا توانسته قابليت‌هاي خود را در سينما هم نشان دهد و حالا تقشي خاص و متفاوت در سريال افرا بازي كرده است.
هامون سيدي در مصاحبه با دنياي جوانان درباره شخصيت خاصي كه در سريال افرا بازي كرده، گفت: پردازش نوگرایان به موضوع روابط بین آدم‌ها و پرداختن به سوژه محیط‌بانی و نوع بازی‌ها در سریال افرا، از مواردی هستند که زمینه استقبال از این مجموعه را در بین مخاطبان ایجاد کرد و از همه مهمتر مدیریت صحیح و اصولی کارگردان و تهیه‌کنندگان این مجموعه در کنار تعاملی که با نقش‌آفرینان و گروه تولید داشتند باعث شد این احساس همدلی به مخاطب نیز منتقل شود و رغبت بیشتری نسبت به تماشای قسمت‌های جدید این سریال پیدا کند.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر نقش عقیل، را شخصیت دوگانه می‌داند اظهار کرد: بله گاهی دوگانگی نسبت به شخصیت عقیل در مخاطب ایجاد می‌شود، ولی از نظر من او آدمی عصبی، مریض و یا دوشخصیتی نیست بلکه اتفاقاتی که در کودکی برای او به وجود آمده زمینه این تندی خلق و خو را در وی ایجاد کرده و علیرغم تلاش‌هایش از او آدمی متوقع ساخته و اینکه معتقد است علیرغم تلاش هایش به آنچه که حقش است نرسیده و این امر در شخصیت عقیل برایم دردناک است. عقیل، عدم موفقیت‌های خود در زندگی را نشأت گرفته از دوران کودکی‌اش می‌داند و مدام در این تفکر است که شاید اگر مسیر زندگی‌اش مثل سایر مردم روندی عادی داشت می‌توانست شخصیت و جایگاه بهتری داشته باشد.
بازیگر سریال افرا، با اشاره به راه‌های شکوفایی یک بازیگر اظهار کرد: آنچه که یک بازیگر را ماندگار می‌کند و زمینه موفقیتش در شخصیت‌پردازی‌ها را تضمین می‌کند شناخت درست از تکنیک و حس توامان با هم در بازیگری خواهد بود که به او این فرصت را می‌دهد تا بتوا‌ند با ارائه نقش‌هایی واقعی، جذاب و دوست‌داشتنی به بهترین‌ها تبدیل شود. تلفیق علم و هنر از دیگر مولفه‌های موفقیت نقش‌آفرینان در عرصه آثار نمایشی محسوب می‌شود و در کنار پارامترهایی چون تمرکز، تخیل، خلاقیت و صدا این کارگردان متبحر است که یک بازیگر می‌تواند با تعامل با وی در راستای شخصیت‌پردازی به ماندگاری اثر نمایشی و به تبع آن موفقیت خود دست یابد.
سیدی که با اتمام تصویربرداری سریال افرا این روز‌ها تصمیم دارد برای نقش‌آفرینی در یک فیلم سینمایی توسط یک کارگردان فیلم‌اولی آماده شود بیان کرد: هم اکنون بازی در فیلم کوتاه بلع، ساخته حسین ترک‌جوش را به اتمام رسانده‌ام و پیش از این نیز در فیلم سینمایی پریسان، به کارگردانی کامبیز بابایی به ایفای نقش پرداختم.
هامون سیدی با اشاره به وضعیت این روز‌های تئاتر بیان کرد: از آنجا که خود را کم‌تجربه‌ترین و کوچکترین عضو از اهالی تئاتر می‌دانم معتقدم این عرصه هم اکنون از هر لحاظ وضعیت و شرایط سختی را به دوش می‌کشد و در دوران پیش از کرونا تئاتر و تئاتریان با همت و همیت همه جانبه سعی داشتند این هنر را به جایگاه رفیع‌تری هدایت کنند و از پیش روی هنر نمایش به سمت محجوریت ممانعت نمایند و مخاطب روی‌گردان از عرصه نمایش‌های صحنه‌ای را به سمت آشتی با سالن‌های نمایش و تماشای آثار نمایشی زنده و پویا سوق دهند. اما متاسفانه پاندمی کرونا موازنه تلاش همه جانبه بچه‌های هنر‌های نمایشی در جهت حرکت دادن تئاتر در راستای دست یابی به جایگاه ارزنده خود با رونق گرفتن استقبال از این عرصه توسط مخاطبان را در هم کوبید و سالن‌های تئاتر در زمره اولین فضا‌هایی بود که به قرنطینه رفت و تعطیل گشت از این رو حرکت تئاتر درمسیر رونق و هدایت مردم به تماشای نمایش‌های صحنه‌ای دوباره کُند و روبه توقف شد و الان که در ارتباط با این موضوع صحبت میکنم واقعا احساس ناراحتی بسیار میکنم و خود را کوچکتر از آن می‌دانم که بخواهم درباره سبک‌هایی از این حوزه که توانایی ترغیب مخاطب به سمت سالن‌های نمایش دارد را عنوان کنم و امیدوارم سالن‌های نمایش زودتر باز شوند و پتانسیل‌های نمایشی و نگارشی ذخیره شده در اهالی تئاتر شکوفا شده و زمینه ماندگاری نمایش‌هایی که قرار است روی صحنه به صورت زنده خلق شوند فراهم گردد.
اين بازیگر كه برادر كوچكتر همون سيدي مي‌باشد در پایان صحبت‌هايش خاطرنشان کرد: امیدوارم در‌های سالن‌های تئاتر با استقبال چشمگیر مردم به زودی گشوده شود چراکه مخاطب با حضورش در سالن نمایش در کنار سایر مسائل می‌تواند خون تازه‌ای در رگ‌های این عرصه پرقدمت تئاتر تزریق کند چراکه اگر نمایشی مخاطب و تماشاگر روی صندلی نداشته باشد آن اثر برای بازیگر هیچ و پوچ است بنابراین امید دارم بهتر و بیشتر از قبل از تئاتر حمایت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا