تجارت

نگرانی از حفظ امنیت کاربران در «متاورس»

نیک کلگ معاون ارشد ارتباطات و امور جهانی متا (فیس‌بوک) در مورد حفظ امنیت شبکه مجازی متاورس اظهار نگرانی کرد و افزود در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای حفاظت از کاربران آن است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از رویترز، فیس‌بوک هفته قبل نام خود را به متا تغییر داد تا عزم خود برای راه اندازی متاورس را به نمایش بگذارد. متاورس یک محیط مجازی مشترک است که امید می‌رود جایگزین اینترنت سیار شود.

کلگ مدعی است به بلوغ رسیدن متاورس حداقل به ۱۵ سال زمان نیاز دارد و شرکت متا باید بتواند امنیت و حریم شخصی کاربران را تأمین کند. وی از همکاری با دانشگاهیان، حقوق دانان، رگولاتوری و غیره برای حفاظت از کاربران در زمان استفاده از این فناوری مدرن خبر داده است.

فیس‌بوک در ماه‌های اخیر به علت نفرت پراکنی، ایجاد دوقطبی در جامعه، بی توجهی به امنیت و حریم شخصی کاربران مورد انتقادهای گسترده قرار گرفته و اسناد داخلی این شرکت که توسط فرانسیس هاوگن مدیر سابق فیس‌بوک منتشر شده نشان می‌دهد فیس‌بوک کسب سود را بیش از حفظ امنیت کاربران مورد توجه قرار داده است.

کلگ معتقد است متاورس یک اکوسیستم تعاملی است و محتوای تولید شده توسط متا باید با محتوای سایر شرکت‌ها که برای این دنیای مجازی تولید می‌شوند، سازگار باشد. به گفته وی تعیین پروتکل‌ها و استانداردهای این همکاری «یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین کارهای ضروری برای سیاست گذاری» خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا