استانها

نگاه فرصت‌محور به ظرفیت بانوان در کنشگری اجتماعی داشته باشیم

مشهد ـ رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمت تغییر نگاه به زنان برویم و به ظرفیت زنان در کنشگری اجتماعی نگاه فرصت‌محور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ناظم، فاطمه قاسم‌پور شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه رویداد نوآوری اجتماعی «من در جامعه» که در سالن همایش‌های باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد اجتماعی بانوان برای حل مسائل اجتماعی پای کار می‌آیند و نهضت اجتماعی را محقق می‌کنند.

وی با اشاره به نقش بانوان در جامعه افزود: در گذشته‌های دور حتی بانوان در خانه نقش‌های خود را با وقف مهریه جهت حل مسائل موجود در جامعه و نیز در جریان نهضت تنباکو به‌خوبی ایفا کردند.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، نقش بانوان تغییر یافت و مقام معظم رهبری زن را الگوی سوم جامعه معرفی کردند بطوری‌که زن به‌عنوان عنصری مؤثر در جامعه تلقی شد.

وی به کنش‌گری اجتماعی زن در جامعه اشاره کرد و گفت: این کنش‌گری شاخصه‌هایی دارد و الزامأ نیازمند حضور اجتماعی شبیه به هم نیست بلکه ممکن است با توجه به اقتضائات، شرایط متفاوت باشد البته این کنش‌گری نباید نافی نقش‌های خانواده باشد و از طرف دیگر، محیط کنش‌گری باید عاری از اختلاط جنسیتی باشد.

قاسم‌پور به تبیین ویژگی دیگر کنشگری اجتماعی پرداخت و گفت: نقش‌آفرینی برای زن در جامعه در عرصه‌هایی چون پزشکی، درمان، تعلیم و تربیت یک وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه این مسائل، در گام دوم انقلاب، دختران در کنش‌گری اجتماعی آگاهانه حرکت می‌کنند، این کنش‌گری در کنار مسئله دیگر یعنی تشکیل حلقه‌های میانی است که مقام معظم رهبری در خردادماه سال ۹۹ تشکیل این‌گونه حلقه‌ها را از آرمان‌های مهم مردمی‌سازی مطرح کردند که خوشبختانه دختران جوان در تشکل‌های دانشجویی وارد این فضا شدند.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حلقه‌های میانی وظایف را هدایتگری می‌کنند، اظهار کرد: در فراکسیون بانوان ضمن پیگیری مسائل زنان، نیازمند ایده‌های نوآور در عرصه خانواده و جامعه هستیم.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نیازمند یک سبک جدید از همکاری قوا در کنار مجموعه‌های مردمی هستیم تا در رابطه با ایده‌های نوآورانه اقدامات مهمی انجام دهیم.

قاسم‌پور، اخلاق و معنویت را مهم‌ترین دغدغه در جامعه برشمرد و افزود: باید به سمت تغییر نگاه به زنان برویم و به ظرفیت زنان در کنش‌گری اجتماعی نگاه فرصت‌محور داشته باشیم زیرا این کنشگری می‌تواند بسیاری از مشکلات کلان را حل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا