تجارت

«نواهای مرتضی خان» شنیدنی می‌شود

ناظم نیوز: آلبوم موسیقی «نواهای مرتضی خان» شامل ۱۲ قطعه از آهنگ‌ها و قطعات ساخته مرتضی خان محجوبی با تک‌نوازی پیانو مزدا انصاری منتشر می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، نواهای مرتضی خان، اولین آلبوم تک‌نوازی پیانوی مزدا انصاری، نوازنده پبشکسوت پیانو است که به زودی راهی بازار موسیقی خواهد شد. انصاری این اثر را به استاد فخری ملک پور تنها یادگار مرتضی خان محجوبی تقدیم کرده است.
این آهنگساز و مدرس پیانو، که خود هنرآموخته شیوه پیانونوازی جواد معروفی است پس از سال ها نوازندگی و همراهی با اساتید بزرگ موسیقی اولین آلبوم تک‌نوازی خود را به نواختن آثار استاد بی‌بدیل پیانوی ایرانی، مرتضی خان محجوبی اختصاص داده و در این آلبوم قطعات: جانا به نگاهی، ای ناله‌ی بی‌اثر، آواز و چهارمضراب دشتی، نوای نی، من بی دل ساقی، من از روز ازل، نام عاشق، بزم گدا، زلف تو، دیلمان و کاروان را نواخته است.
بیژن بیژنی خواننده موسیقی ایرانی و خوشنویس، عهده‌دار خوشنویسی روی جلد آلبوم بوده و میکس و مسترینگ را حامی حقیقی انجام داده است.
مزدا انصاری متولد ۱۳۴۵ در تهران است. در کارنامه آهنگسازی او دو آلبوم آه باران با خوانندگی استاد فقید محمدرضا شجریان و شب جدایی به خوانندگی همایون شجریان دیده می‎ شود.
وی فراگیری پیانو را ابتدا نزد برادران دیهیمی آغاز و سپس نزد جواد معروفی» ادامه داد. از جمله استادانش در زمینه آهنگسازی به مرحوم حسین دهلوی و فرهاد فخرالدینی می‌توان اشاره کرد. از سال ۱۳۷۲ همکاری خود را با مرکز موسیقی صداوسیما آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای موسیقی آنجا درآمد و در سال ۱۳۸۸ به این همکاری پایان داد.
آلبوم «نواهای مرتضی خان» با شماره مجوز ۳۷۶۸-۱۴۰۰ از اول دی‌ماه در اختیار علاقه‌مندان موسیقی در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا