تجارت

نمایشگاه «من» چگونه شکل گرفت/ یک من از هزاران هزار من

ساناز آبایی بیان کرد چکیده جریان فکری که در تمام این سال‌ها بر من گذشت نشانگری برای تکرارهای واژه من در کارهایم باشد، یک من از هزاران هزار من.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی گالری، نمایشگاه آثار ساناز آبایی با عنوان «من» ۲۶ آذرماه در گالری ژاله افتتاح شد. نخستین چیزی که در این نمایشگاه جلب‌توجه می‌کند تضاد سیاه و سفید و فضای پر کنتراستی است که به وسیله آثار مختلف به وجود آمده است. در ۱۴ تابلوی دایره شکل که سطح آن‌ها با نقوش ناشناخته سیاه و سفید پوشیده شده است، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان تکرار کلمه «من» را دید. در چیدمان قوطی‌های فلزی یا حجم سیاه میان گالری نیز چیزی جز من دیده نمی‌شود.

ساناز آبایی درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: این آثار در مدت دو سال شکل گرفت، اما برگزیدن واژه «من» به سال‌های دورتر برمی‌گردد. در تمام این سال‌هایی که درگیر واژه «من» بودم سؤال‌های متعددی برایم شکل گرفت مانند اینکه من بیشتر دستاورد جستجوی درونی ست یا جستجوی بیرونی؟ شاید چکیده این جریان فکری که در تمام این سال‌ها بر من گذشت نشانگری برای تکرارهای واژه من در کارهایم باشد، یک من از هزاران هزار من.

وی ادامه داد: هرکدام از ما درگیر من و من‌های متعددی می‌شویم، چه بیرونی و چه درونی. در چیدمان این نمایشگاه سعی کردم مخاطب را به این چالش دعوت کنم. در تابلوها نیز بوم دایره را انتخاب کردم زیرا برای من نمادی از چرخش و غیر ساکن بودن است، مثل خود زندگی.

نمایشگاه «من» تا ۶ دی ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا