اجتماعیجامعه،شهری

«نمایشگاه بهاره» به محل عرضه کالاهای بنجل تبدیل شده است

ناظم نیوز: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: متاسفانه در مورد ننمایشگاه‌های بهاره علیرغم اینکه در سال‌های اول این ایده و این فکر خوب بود و در آنجا کالاهای مناسب و با کیفیت مقبول و به قیمت مناسب عرضه می‌کردند ولی طی چندسال اخیر آنجا را یک عده سودجو فرصتی برای عرضه کالاهای بنجل می‌دانند.

سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: همه ساله در روزهای پایانی سال وزارت صمت که در گذشته وزارت بازرگانی این کار را انجام می‌داد، بازارهای عرضه مستقیم کالا با عنوان نمایشگاه بهاره در ۵-۶ نقطه شهر تهران دایر می‌کند تا از این طریق کالای با کیفیت و قیمت مناسبت به دست مردم برسانند. اما در این رابطه دو نکته وجود دارد که تبدیل به دغدغه جدی شده است.
حسینی ادامه داد: متاسفانه علیرغم اینکه در سال‌های اول این ایده و این فکر خوب بود و در آنجا کالاهای مناسب و با کیفیت مقبول و به قیمت مناسب عرضه می‌کردند ولی طی چندسال اخیر از دولت قبل و این دولت بدنه افرادی که متصدی این امر در وزارت صمت هستند متاسفانه توجه و مراقبت کافی را مبذول نمی‌کنند و این نمایشگاه تبدیل به محل عرضه کالاهای نامرغوب و بنجل شده است.
وی افزود: یعنی آنجا را یک عده سودجو فرصتی می‌دانند برای عرضه کالاهای بنجل و این شدنی نیست مگر با مماشات مسئولان وزارت صمت که لابد یا به افرادی که واجد شرایط نیستند غرفه می‌دهند یا نظارت کافی نمی‌کنند.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در حاشیه این نمایشگاه‌ها خدمات خوبی از جمله پذیرایی از بازدیدکنندگان یا در پارک وسایل نقلیه به مردم ارائه نمی‌شود، همین بحث پارکینگ‌های خودرویی تبدیل به یک منبع درآمدی برای برگزارکنندگان شده است که برای مثال از هر ماشین حدود ۲۰-۳۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند. خب در چنین فضاهایی نباید سر مردم را بتراشند، این نمایشگاه فلسفه‌اش این است که طبقات و اقشار مختلف مردم در این شرایط که درآمدها پایین است و دست اکثر طبقات مردم خالی است بتوانند خرید بهتری برای شب عید داشته باشند، دیگر خدا را خوش نمی‌آید که بخواهند برای یک بحث پارکینگ از مردم هزینه آنچنانی دریافت کنند.
وی تصریح کرد: در چنین نمایشگاهی باید یک خدمات مناسبی فراهم شود که محل ورود و پارک خودرو مشخص باشد، محصولات و اقلام عرضه شده در غرفه‌ها دارای کیفیت باشند و اینطور نباشد که اسم غرفه عرضه مستقیم باشد و به مردم کالای بنجل عرضه کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: ما نباید چنین مساله‌ای را کوچک تلقی کنیم و بگوییم که مثلا کارهای بزرگی داریم، همین مساله هم با توجه به نیاز خانوارها و اقشار مختلف از نظر مالی و اینکه این نمایشگاه کالای مورد نیاز را با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب به مردم ارائه کند؛ یک اتفاق قابل توجه و مهمی است که در آستانه شب عید و سال نو کمکی به مردم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا