اقتصادی

نظارت تیم‌های دامپزشکی بر تأمین و کشتار دام در ‌عید قربان

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها با سازماندهی اکیپ‌های ویژه عید قربان، از هنگام خرید دام تا هنگام معاینات پیش و پس از کشتار، آماده همکاری با شهروندان هستند.

به گزارش ناظم نیوز، سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت عید سعید قربان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان‌، به اطلاع مردم عزیز ایران می‌رسانیم به منظور حفظ سلامت هموطنانسازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها با سازماندهی اکیپ‌های ویژه عید قربان، از هنگام خرید دام تا هنگام معاینات پیش و پس از کشتار، آماده همکاری با شهروندان هستند. و تأمین بهداشت عمومی جامعه‌، سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی در سطح استان‌ها آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی شما در روز عید سعید قربان هستند، بازرسان بهداشت گوشت دامپزشکی و ناظران شرعی با استقرار در نقاط مختلف شهرها به ویژه در محل کشتارگاه‌های دامی، دام‌های کشتاری را از نظر آلودگی به عوامل بیماری زا بالاخص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بازرسی کرده و سلامتی شما مصرف کنندگان را از ابتلاء به بیماری‌ها تضمین خواهند کرد.

در ادامه اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور آمده است: از مردم عزیز خواستاریم به مناسبت این روز عزیز، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان دامپزشکی که توسط ارگان‌های ذیربط ازجمله شهرداری در نقاط مختلف شهرها دایر شده‌اند، تهیه کنند؛ ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها با سازماندهی اکیپ‌های ویژه عید قربان، از هنگام خرید دام تا هنگام معاینات پیش و پس از کشتار آماده همکاری با شهروندان هستند.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: سازمان دامپزشکی کشور ضمن تاکید بر رعایت اصول ساده بهداشتی، از شهروندان خواستار است در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به نزدیکترین شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا