تجارت

نخستین تصاویر لندست۹ از زمین منتشر شد

طبق اعلام ناسا و سازمان زمین شناسی آمریکا نسل جدید ماهواره‌های رصد زمین که در ۲۷ سپتامبر به فضا فرستاده شده بود، نخستین مجموعه از تصاویر سیاره خاکی را ارسال کرده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از اسپیس، این دو سازمان که در پروژه لندست ۹(Lansat۹) با یکدیگر همکاری می‌کنند، نخستین تصاویر ماهواره مذکور را منتشر کرده‌اند. در این تصویر منطقه فلوریدا، دیترویت و حومه آن، منطقه ناواجو در شمال ایالت آریزونا، کوه‌های هیمالیا و منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا دیده می‌شود.

نخستین تصاویر لندست۹ از زمین منتشر شد

بیل نلسون مدیر ناسا در بیانیه‌ای در این باره نوشته است: نخستین تصاویر لندست ۹ مشاهداتی مهم درباره تغییرات زمین را ثبت کرده است. ناسا به همکاری با سازمان زمین شناسی ادامه می‌دهد تا دسترسی به داده‌های لندست را قدرتمندتر کند و ارتقا بخشد. به این ترتیب تصمیم گیرندگان در آمریکا و اقصی نقاط جهان به درک بهتری از بحران آب هوایی می رسند، عملکردهای کشاورزی را بهتر مدیریت و منابع گرانبها را بهتر نگهداری می‌کنند.

نخستین تصاویر لندست۹ از زمین منتشر شد

لندست ۹ با لندست ۸ که در سال ۲۰۱۳ پرتاب شده، همکاری می‌کند تا هر ۸ روز یکبار از کل زمین عکاسی کنند. ماهواره جدید جایگزین لندست ۷ است که در سلا ۱۹۹۹ میلادی به فضا ارسال شده بود.

نخستین تصاویر لندست۹ از زمین منتشر شد

لندست ۹ در حقیقت نهمین ماهواره دربرنامه لندست است که از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون زمین را بررسی می‌کند. البته این هشتمین ماهواره این سری است که به مدار زمین ارسال شده است. لندست ۶ هنگام پرتاب در سال ۱۹۹۳ میلادی گم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا