اقتصادی

نبض فولاد در نیمه نخست ۱۴۰۱/ صادرات افت محسوسی یافت

بررسی آخرین وضعیت صادرات فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، بررسی آخرین وضعیت صادرات فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۲۵۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (صادرات یک میلیون و ۳۱۳ هزار تن) کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

واردات نیز در حوزه مقاطع طویل فولادی نسبت به ۶ ماه نخست پارسال افت ۲۰ درصدی داشته است.

همچنین در این بازه زمانی یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن محصولات فولادی صادر شده که نسبت به صادرات یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن در نیمه نخست پارسال، کاهش ۱۲ درصدی یافته است. واردات در این حوزه نیز با کاهش ۱۵ درصدی مواجه شده است.

در شش ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار تن شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شد که در قیاس با نیمه نخست پارسال که ۳ میلیون و ۴۹۵ هزار تن صادر شده بود، کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. واردات در این بخش افت ۶۷ درصدی داشته است.

واردات و صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی در نیمه نخست ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

نبض فولاد در نیمه نخست ۱۴۰۱/ صادرات افت محسوسی یافت

همچنین در این بازه زمانی مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی (شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) ۱۶۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۰۷ هزار تن بود، افت ۴۷ درصدی یافته است. واردات در این حوزه کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

در نیمه نخست امسال در مجموع ۳۱۲ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که ۵۴ درصد کمتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته (۶۷۳ هزار تن) است. در بخش آهن اسفنجی نیز واردات نداریم.

بر این اساس، کمترین میزان افت صادرات فولادی‌ها مربوط به مقاطع طویل فولادی با ۴ درصد کاهش و بیشترین افت صادرات مربوط به آهن اسفنجی با ۵۴ درصد کاهش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا