تجارت

موزه ملی ایران و موزه تاریخ ازبکستان‌ تفاهمنامه امضا کردند

یادداشت تفاهم همکاری‌های بین موزه‌ای مابین موزه ملی ایران و موزه دولتی تاریخ ازبکستان در تاشکند بین موزه ملی ایران و جنت اسماعیل اوا، رئیس موزه دولتی تاریخ ازبکستان امضا شد.

به گزارش ناظم نیوز، یادداشت تفاهم بین دو موزه ایران و ازبکستان به منظور حفظ، مطالعه و گسترش میراث فرهنگی و همچنین تعمیق پیوندهای علمی و فرهنگی مانند پروژه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی؛ همکاری در زمینه فرهنگ، تاریخ، هنر و فعالیت‌های موزه‌ای؛ برگزاری گردهمایی‌های مشترک علمی و عملی و هم اندیشی ها؛ سازماندهی نمایشگاه‌های مشترک؛ تبادل متخصصان در چارچوب سازماندهی دوره‌های کارآموزی به منظور توانمندسازی کارشناسان و انتشارات مشترک منعقد شد.

این یادداشت‌تفاهم برای مدت ۵ سال معتبر است. همچنین موزه دولتی تاریخ ازبکستان زیر نظر آکادمی علوم ازبکستان است که در واقع نقش موزه ملی آن کشور را دارد.

این یادداشت تفاهم در حاشیه چهارمین نشست کار گروه نمایشگاه میراث مشترک راه ابریشم به امضا رسید. این نشست در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۳-۱۴ اسفند توسط یونسکو در تاشکند برگزار شد.

علاوه بر موزه ملی ایران، موزه‌های ملی تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان نیز با موزه دولتی تاریخ ازبکستان یادداشت تفاهم امضا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا