توپ و تورورزش

مهران حاتمی: هر تیمی نباید قهرمان لیگ بسکتبال شود

ناظم نیوز: سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: متاسفانه باشگاه‌های ضعیف ما فکر می‌کنند همان سال اول دوم باید قهرمان لیگ شوند، اما باید اولویت باشگاه‌ها بازیکن‌سازی باشد.

به گزارش ناظم نیوز، مهران حاتمی، درباره پیروزی ۸۳ – ۸۸ شاگردانش مقابل کاله مازندران گفت: واقعیت این است که در این فصل هیچ بازی را در لیگ ساده نمی‌بینم. همه تیم‌ها برای نشان دادن خودشان تلاش می‌کنند و دیروز هم کاله تیم قدرتمندی بود. بازیکنان ما خوب تلاش کردند و در نهایت فکر می‌کنم تجربه تیم بود که باعث شد پیروز شویم. کم اشتباه بودیم و در لحظات آخر بازی اشتباهات کمتری داشتیم.
او درباره سیر صعودی شهرداری گرگان در این فصل نیز گفت: ما اوایل فصل تمرینات خود را به دلیل برخی مشکلات دیر شروع کردیم، اما در همان اوایل کار هم نوید دادیم که اگر تمرینات را شروع کنیم شرایط تیم بهتر می‌شود. خوشبختانه الان روند تیم بسیار خوب است و بهتر هم می‌شویم.
حاتمی درباره بازی روز چهارشنبه شاگردانش مقابل الریاضی لبنان در مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا، توضیح داد: با وجود غیبت «وائل اراکجی» ستاره تیم الریاضی،‌ در بازی‌های غرب آسیا مقابل هیچ حریفی از پیش برنده نیستیم. الریاضی با بازیکن آمریکایی جدیدی که جذب کرده تیم بسیار خوبی است و کار راحتی نداریم. بازی سختی است اما ما هم سعی می‌کنیم نماینده خوبی برای ایران باشیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای جذب بازیکن خارجی دارند؟ اظهار کرد: این موضوع به باشگاه بستگی دارد و باید ببینیم شرایط چطور است. صحبت‌هایی را در داخل باشگاه انجام داده‌ایم اما چیزی نیست که بتوان رسانه‌ای کرد.
سرمربی تیم شهرداری گرگان، درباره حواشی لیگ برتر بسکتبال به دلیل برکناری تیم‌ها از جدول مسابقات، توضیح داد: امیدوارم تیم‌هایی وارد لیگ شوند که تمکن مالی بالاتری داشته و به لیگ کمک کنند. متاسفانه باشگاه‌های ما فکر می‌کنند هر تیمی وارد لیگ شود قهرمان می‌شود. در دنیا هدف همه باشگاه‌ها این نیست که قهرمان باشند. در ایران هم باشگاه‌های خوبی داریم که در گذشته بازیکنان خوبی را به بسکتبال ما تحویل دادند.
او ادامه داد: هیچ اشکالی ندارد یک باشگاه در پایان لیگ، هفتم به بعد شود. مهم این است که رسالتشان که بازیکن پروری است را انجام دهند. باشگاه‌ها باید ابتدا اولویت‌های خود را بشناسند. اگر تازه وارد لیگ شده‌ و چند جوان به لیگ معرفی کردند، این هنر آن‌ها بوده که این کار انجام شده و این بسیار ارزشمند اشت. من فکر می‌کنم مدیران عامل باید تفکرات خود را عوض کنند و بدانند تیم جوان تاوان دارد اما آخر این سختی خیلی شیرین است. دو سه سال بعد همه آن‌ جوان‌ها به نتیجه می‌رسند که بسیار شیرین است.
حاتمی در پایان گفت: اگر این تفکرات باشد در آینده شرایط مناسب می‌شود. باید مسائل مالی و هدفگذاری را از همان اول مشخص کنیم. وقتی مشکلی برای خانواده بسکتبال پیش بیاید همه ما ناراحت می‌شویم و من امیدوارم در آینده شاهد روند خوبی در باشگاه‌های جدید ایرانی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا