تجارت

منطقه آزاد چابهار برای پذیرش مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرد

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، اقدامات لازم برای ارائه خدمات با کیفیت به مسافران نوروزی در دستور کار قرار دارد.

به گزار ناظم نیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی، نصرالله ابراهیمی در نشست ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در بحث تسهیلات سفر چند نکته حائز اهمیت است و هر دستگاهی باید دستورالعمل خود را به نحو مطلوب انجام دهد و معاونت اجتماعی مکلف است بر تصمیم‌های کمیته‌ها نظارت جدی داشته باشد.

ابراهیمی تاکید کرد: ایمنی، و امنیت موضوع مهمی بوده و دارای جنبه‌های امنیتی و اجتماعی است، مسافری که وارد یک شهر می‌شود بایستی از ایمنی‌های لازم در رانندگی، تردد، حوادث و سایر موارد برخوردار باشد و تاکید می‌کنیم حوزه‌های انتظامی و حفاظتی، بیمارستان و پزشکان و آتش‌نشانی برای ۲۴ ساعت شبانه‌روز برنامه ریزی داشته باشند تا به بهترین نحو خدمت رسانی کنیم و همه باهم و همبستگی کامل، امنیت بالایی برای مسافران و گردشگران فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: مسلماً در شرایطی که تراکم جمعیت وجود دارد باید تلاش مضاعفی انجام شود.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: نظارت بر بازار هم نکته مهمی است که در این رابطه، باید بر حوزه‌های رستوران‌ها، هتل‌ها، بومگردی‌ها و همه مکان‌هایی که پذیرای میهمانان نوروزی هستند نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد تا به دلایلی همچون تراکم جمعیت مسافر، قیمت‌ها فراتر از نرخ مصوب اتحادیه‌ها افزایش پیدا نکند.

ابراهیمی گفت: نظافت، موضوع بسیار مهمی است و زمانی که تعداد مسافر افزایش پیدا می‌کند احتمالاً مردم با کمبود برخی موارد بهداشتی همچون سرویس‌های بهداشتی و اقلام مورد نیاز مواجه شوند و در این رابطه انتظار داریم متولیان امر، وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند و در حوزه خدمات شهری به وظایف خود عمل کنند، همچنین زیباسازی شهر و سواحل و جمع‌آوری زباله‌ها در بخش‌های مختلف به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

پمپ بنزین در بندر چابهار کم داریم

وی در بحث سوخت هم گفت: در شرایط فعلی بسیاری از مردم علاقه دارند با خودروی شخصی سفر کنند و متأسفانه شرکت فراورده‌های نفتی در حوزه توزیع سوخت چابهار در بحث صدور مجوز برای احداث جایگاه‌های سوخت جدی عمل نکرده و دو جایگاه توزیع سوخت شهری پاسخگوی نیاز مردم نیست و معاونت اقتصادی منطقه مسئولیت دارد پیگیری افتتاح پمپ بنزین جدید منطقه آزاد را تا قبل از عید انجام دهد تا فعالیت خود را آغاز کند.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: معاونت حمل و نقل درخواست پیگیری کند ذخیره سوخت افزایش یابد تا گردشگران درگیر مشکل تأمین بنزین نشوند.

به گفته ابراهیمی؛ همه دستگاه‌های مستقر در منطقه آزاد چابهار، خودشان هم در بحث اجرای برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر برای خود یک ناظر مشخص کنند تا کارها بهتر پیش برود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های منطقه چابهار، ظرفیت‌های این خطه به لحاظ تاریخی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری است و این موضوعات باید به مسافران معرفی شود و در خصوص رعایت شئونات اسلامی حتماً توصیه‌های لازم به هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شود چراکه این، یکی از موضوعات فرهنگی غالب جمهوری اسلامی است و همه تکلیف داریم به ارزش‌های دین مبین اسلام توجه جدی داشته باشیم و مسؤولان امر و مدیریت گردشگری در این خصوص، نظارت جدی کند.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این مرز و بوم، فرهنگ این مردم است و باید به گردشگران معرفی شود، اینجا مردمی بسیار میهمان‌نواز و کوشا دارد و این فرهنگ می‌تواند نمود خوبی داشته باشد و در قالب هنرهای تجسمی و صنایع دستی و دیگر موارد، این موضوعات به مردم کشور و گردشگران شناسانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا