اقتصادی

مناطق آزاد باید پیشگام توسعه کشور و برای اهداف خود پاسخگو باشند

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای رفع مشکلات نه تنها در بودجه ۱۴۰۱ می بایست راه حل ارائه شود و برای شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ نیز اگر نیاز به راهکارهای قانونی است احصا و پیگیری شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه، هفتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها که به‌ صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد در این جلسه اعضای شرکت کننده نقطه نظرات کارشناسی خود را درباره بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را مطرح کردند.

سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در شرکت های دولتی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: برای رفع مشکلات نه تنها در بودجه ۱۴۰۱ می بایست راه حل ارائه شود و برای شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ نیز اگر نیاز به راهکارهای قانونی است احصا و پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست ها درباره شرکت های دولتی و نحوه فعالیت و پاسخگویی آنها باید تغییر کند، گفت: طبق آمایش سرزمین ها ماموریتی بر عهده سازمان است لذا خواسته ها و توقع ما نظارت دقیق برای تحقق اهداف و نحوه برنامه ها و همچنین میزان سرمایه گذاری شرکت های بزرگ خواهد بود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه برای اثربخش بودن نقش سازمان در تحقق برنامه ها باید تدابیری اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: با جهت دهی و سیاست های حمایتی باید شرکت ها را به سمتی هدایت کرد که با سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته که دارای منابع و ثروت های خدادادی هستند شکوفایی و رشدی که برای چشم انداز توسعه همه جانبه کشور مدنظر است تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: مناطق آزاد باید پیشگام تحول و توسعه برای کشور باشند و برای اهدافی که ماموریت در آن دارند باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه باید آسیب شناسی دقیق صورت بگیرد اضافه کرد: با تغییر رویه ها و قرار دادن شاخص، مشخص شدن ماموریت و پاسخگو بودن مدیران، اتفاق های مبارکی برای کشور قابل تحقق است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی و ظرفیت خوبی برخوردار است با برنامه ریزی، احساس مسئولیت و پاسخگویی، مسیر رشد و توسعه همه جانبه برای کشورمان امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا