اقتصادیبانک

مقاومت بانک مرکزی مانع از رشد بازار سرمایه شد!

وزیر اقتصاد با بیان اینکه فرصت اجرای مصوبات طلایی برای بازگشت بازار سرمایه را ندادند، اظهار داشت: بعد از پایان دوره خدمتم به دانشگاه شهید بهشتی که در منطقه خوش آب و هوای اوین است، برمی‌گردم.

وزیر اقتصاد در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پس از اتمام دوره خدمتم در وزارت اقتصاد به دانشگاه شهید بهشتی برمی‌گردم، گفت: عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستم و این دانشگاه در منطقه اوین قرار دارد و پس از پایان دوره خدمتم در دانشگاه مشغول به کار خواهم شد.
دژپسند با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد افتاد را نمی‌توانم بازگو کنم، تاکید کرد: پس از گذشت مدت‌زمانی، آنچه که نمی‌توانم امروز بگویم را در کتاب خاطراتم منتشر خواهم کرد.
وی با اشاره به اتفاقاتی که باعث ریزش بازار سرمایه شد، بیان داشت: همانطور که پیش از این اعلام کردم یکی از دلایل ریزش بازار سرمایه، افزایش نرخ بهره بین‌بانکی بود که بنده با آن به شدت مخالف بودم اما عده‌ای تصمیم گرفتند نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یابد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: برای بازگشت بازار سرمایه و شاخص، مصوبات طلایی گرفته‌ام اما فرصت اجرای آن را ندادند و در حالی که پس از ریزش‌های مستمر، شاخص به 1.5 میلیون واحد رسید بازهم جوسازی‌هایی صورت گرفت که منجر به ریزش شاخص شد.
دژپسند در پاسخ به سوالی درباره دلایل تاخیر اجرای مصوبه قانونی تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی مقاومت سختی برای اجرای این مصوبه قانونی داشت. انتقال درصدی از منابع ورودی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، قانون من‌درآوردی نبود بلکه قانون مصوب سال 94 بود و از زمان تصویب تا کنون طبق این قانون باید 510 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شد که مقاومت‌های بانک مرکزی باعث تاخیر در اجرای آن شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا