تجارت

مقابله با ورود لامبدا توسط مسافران در دستور کار آژانس های مسافرتی

اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه برای مقابله با ورود سویه کرونا لامبدا در مرزهای ورودی و تردد مسافران در دستور کار انجمن ها و واحدهای گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی قرار گرفت.

به گزارش ناظم نیوز، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نامه‌ای به جوامع گردشگری از جمله انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نوشت: ضرورت است که با قید فوریت و به نحو مطلوب رعایت کامل موارد اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی کرونا درباره اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه برای مقابله با ورود سویه کرونا لامبدا انجام شود.

طبق اعلام قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه آن باید تصمیماتی از جمله موارد زیر اتخاذ شود. تشدید کنترل مرزی با هدف جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، نظارت دقیق و مستمر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیرامون تردد مسافران، زائران، مهاجرین خارجی، ترددکنندگان از مبادی مرزی و … پیش بینی لازم برای انجام تست کرونا از مسافران در مبادی مرزی و در بدو ورود قرنطینه افراد مشکوک در نقطه صفر مرزی همچنین نتیجه این اقدامات باید در قالب گزارش هفتگی به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی منعکس شود.

این موارد به مسئولین مختلف از جمله عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی جهت استحضار و صدور اوامر لازم به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در راستای اجرای مأموریت‌های مرتبط با آن وزارتخانه و اعلام نتیجه رونوشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا