توپ و تور

مرحله مقدماتی حکم بازی تدارکاتی را داشت/ پیش‌بینی قهرمان زود است

کارشناس والیبال با بیان اینکه پیش بینی قهرمان مسابقات آسیایی زود است گفت: والیبال ایران پتانسیل قهرمانی را دارد.

جهانگیر سید عباسی در گفتگو با ناظم نیوز درباره پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیاگفت: والیبال آسیا از سطح یکسانی برابر نیست چند تیم به استاندارد جهانی نزدیک می‌باشند و فقط دو تیم ایران و ژاپن استاندارد جهانی را دارند. سایر تیم‌ها فاصله زیادی با این استاندارد دارند. در مرحله گروهی با توجه به تغییراتی که در بدنه تیم‌ملی والیبال ایران رخ داده است فرصت خوبی برای آماده‌سازی تیم‌ملی انجام شد و این دیدارها حکم بازی‌های تدارکاتی را داشت.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: دور سوم مسابقات برای تیم‌ملی والیبال مهم خواهد بود. این تیم حتماً توانایی ایران این را دارد که از آوازه والیبال ایران و عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

وی اظهار داشت: جایگاه خود را در آسیا از دست نداده‌ایم، تیم‌ملی ژاپن فقط به والیبال ایران نزدیک شده‌اند. پیش‌بینی این‌که چه تیمی قهرمان می‌شود زود است باید منتظر ماند و نتیجه را دید اما والیبال ایران این پتانسیل را دارد. قبول دارم که برخی فوق ستاره‌ها را نداریم و پر کردن این بازیکنان کار سختی است اما برای بازی‌هایی مانند المپیک و مسابقات قهرمانی جهان که تا این رقابت‌ها نیز فرصت زیادی باقی‌مانده است و می‌توانیم تیم را آماده کنیم اما برای مسابقات آسیایی به مشکلی برنخواهیم خورد. برای تیم‌ملی والیبال در ادامه رقابت‌ها آرزوی موفقیت دارم.

جهانگیر سیدعباسی در پایان درباره برگزاری کلاس مربیگری بین‌المللی سطح یک والیبال نیز گفت: چند کلاس بین‌المللی در بخش بانوان و مردان برگزار شد.در کلاسی که به میزبانی تبریز برگزار شد من در کنار چنگیز آکار، مدرس فدراسیون جهانی حضور داشته‌ام. این کلاس مختص ملی‌پوشان والیبال و تعدادی از انجمن‌های آموزش‌وپرورش کشور بود به همین دلیل سطح کلاس بسیار بالا بود، ملی‌پوشانی مانند امیرحسینی، مصطفی شریفات، محمد محمد کاظم، رضا صفایی و سایر ملی‌پوشان حضور داشتند.

به گزارش ناظم نیوز، مرحله مقدماتی والیبال قهرمانی آسیا برای تیم ملی والیبال ایران با شکست پاکستان و صدرنشینی گروه B به پایان رسید. شاگردان بهروز عطایی با اقتدار سه پیروزی ۳ بر صفر مقابل تیم‌های هنگ کنگ، تایلند و پاکستان کسب کردند و به دور دوم صعود کردند. رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز ۲۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم برتر قاره آسیا در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی ژاپن آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است و این بار با هدایت مربی ایرانی به دنبال چهارمین قهرمانی در قاره کهن است.

کد خبر 5304398

ساناز سلیمان آبادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا