اجتماعیجامعه،شهری

مراکز تعویض پلاک سراسر کشور تعطیل است!

ناظم نیوز: رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور گفت: فعالیت همه مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک تعطیل است اما مراکز شماره‌گذاری خاوران و میثم در شهر تهران به صورت اینترنتی و آزمایشی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.
سرهنگ علی محمدی افزود: با توجه به اینکه شماره‌گذاری خودرو در گروه شغلی ۲ قرار می گیرد، براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز تا اطلاع این ستاد تعطیل است بر این اساس باید شهرهای قرمز به وضعیت نارنجی یا زرد تبدیل شوند تا فعالیت آنها از سر گرفته شود.
وی تصریح کرد: البته مراکز شماره گذاری خاوران و میثم در شهر تهران، فقط به صورت اینترنتی به شهروندان خدمات ارائه می دهد. این طرح آزمایشی است و تهرانی ها می توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ خدمات شماره گذاری و نقل و انتقال را دریافت کنند. بعد از این دوره آزمایشی نقل و انتقال اینترنتی در سراسر کشور اجرا می شود.
وی در مورد منقضی شدن وکالت نامه خودروها گفت: شهروندان نگران منقضی شدن اعتبارنامه خودروهای خود نباشند، افرادی که وکالت نامه آنها در ایام تعطیلات کرونایی منتفی شده به تعداد روزهای تعطیلی قابل اعتبار است یعنی چنانچه تعطیلات کرونایی در استانی ۲۰ روز بوده و تاریخ وکالت نامه در روزهایی کرونایی به اتمام رسیده باشد، اعتبار آنها تا پایان تعطیلات تمدید می شود.
محمدی تصریح کرد: البته این امتیاز شامل حال وکالت نامه هایی که قبل از تعطیلات کرونایی یا بعد از تعطیلات کرونایی منقضی شده، نمی شود و افراد باید برای تمدید آن اقدام کنند.
در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر زرد قرار دارند و بیشترین شهرهای درگیر کرونا در استانهای کرمان ۱۶ شهر، فارس ۱۳ شهر، تهران ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر هشت شهر، یزد هشت شهر، گلستان، گیلان و اصفهان پنج تا ۶ شهر و برخی از استانها نیز یک یا ۲ شهر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا