اقتصادیبانک

مدیریت ریسک و تصمیمات اصولی بانکداری

مدیریت ریسک منجر به تصمیمات اصولی بانکداری توسعه ای در بانک توسعه تعاون می شود.

به گزارش ناظم نیوز ؛ امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه کارگروه مدیریت ریسک بانک اظهار داشت: رعایت الزامات مدیریت ریسک به مفهوم پرهیز از اقدامات شجاعانه و تاکید بر رفتار بیش از حد محتاطانه نیست، بلکه سبب می شود بانک در مسیر فعالیت توسعه ای و در مواجهه با انواع پروژه ها و طرحهای پیشنهادی، با در نظر داشتن معیارهای مناسب ؛ ارزیابی و تحلیلی جامع و مبتنی بر منافع و هزینه های اجتماعی و اقتصادی پروژه لحاظ نماید.
وی افزود: حفظ و تداوم وضعیت مناسب بانک به لحاظ شاخص های مالی و توسعه ای نیازمند رفتارهای حرفه ای در اقدامات توسعه ای است و بانک به عنوان موسسه مالی مکلف است، ضمن انجام وظایف تخصصی و تکالیف توسعه ای در مراقبت از وضع کلی خود اهتمام لازم را داشته باشد.
عصارزاده گفت: بانک توسعه تعاون با تشکیل کمیته مدیریت ریسک طی سالیان گذشته این رویکرد حرفه ای را در نظام تصمیم گیری سازمانی دخیل نموده است.
وی افزود: گرچه پیش بینی های مبتنی بر افزایش سرمایه بانک به طور کامل محقق نگردیده و از سویی بانک در شرایط رقابتی بازار، به ارتقای سطح فعالیت توسعه ای مبادرت ورزیده است، با این وجود فرآیندهای تجهیز منابع، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانت نامه و صدور اعتبار اسنادی در سطح کلان به گونه ای هدایت گردیده است که بانک در بستری مناسب، به روند خدمت رسانی ادامه دهد.
عصارزاده خاطر نشان کرد: در دوره های اخیر تلاش شده است میزان خطرپذیری بانک در پذیرش ریسک های اعتباری و مالی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین مدیریت مبتنی بر ارزش نیز در سیستم مدیریت ارشد و میانی بانک جاری گردد.
وی گفت: مدیریت مبتنی بر ارزش به معنای در نظر داشتن پیامد تصمیمات و عملکردها در دامنه گسترده تر زمانی است، به گونه ای که پیامد اقدامات و عملکرد رییس شعبه یا مدیر ارشد، نه فقط در دوره تصمیم اتخاذ شده، بلکه آثار و نتایج آن در دوره های زمانی بعدی نیز مورد بررسی واقع می شود.
عصارزاده گفت: اهمیت مدیریت ریسک در تصمیمات و فرآیندهای بانکی و دوره های آموزشی مورد نیاز برای همکاران تشریح و تبیین خواهد گردید، تا همکار با علم به گره گشایی و چاره سازی و کارکرد مدیریت ریسک، با رغبت و شوق به سیستم بانکداری ارزش محور و مبتنی بر مدیریت ریسک اهتمام داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه محمد ذوالفقاری معاون مدیر عامل در امور مالی و پشتیبانی، حسن شریفی معاون اعتباری و حقوقی بانک، مصطفی منتظری مقدم رییس اداره کل مدیریت ریسک و سایر همکاران اداره ریسک نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا