آموزش و پرورش

مدارس ساوه قطعا آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند

ساوه- سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: طبق تصمیم گیری و اعلام وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش، مدارس ساوه از آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ناظم نیوز، محمود کریمی در جمع خبرنگار گفت: طبق تصمیم گیری و اعلام وزارت‌های بهداشت و آموزش و پرورش مدارس به صورت جدی از آبان‌ماه بازگشایی می‌شود.

وی افزود: به علت دغدغه والدین نسبت به کنکور دانش آموزان پایه دوازدهم و اصرار بر حضوری بودن کلاس آنها، برای اینکه به این مهم دست یابیم و در هفته اول و دوم آبان ماه کلاس این پایه حضوری شود، نیاز است که هر چه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنیم بنابراین خواهشمندیم خانواده‌ها حداکثر تا روز دوشنبه نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم اقدام کنند تا بتوان اول آبان نوبت دوم واکسن آنها را نیز تزریق کنیم؛ با توجه به اینکه ایمنی کامل دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسیناسیون ایجاد می‌شود لازم است که تزریق نوبت اول در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن انجام تا به هدف بازگشایی ایمن مدارس در نیمه اول آبان برسیم.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: بدیهی است که از روز دوشنبه به بعد واکسیناسیون پایه‌های دیگر آغاز می‌شود و برای جلوگیری از بی نظمی در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده بنابر این انتظار می‌رود واکسیناسیون ۳ هزار و ۸۴۰ دانش آموز پایه دوازدهم تا این تاریخ به پایان برسد.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر تنها سلاح مؤثر برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا استفاده از واکسن است، گفت: طبق ارزیابی در شهرستان ساوه میزان بستری در افرادی که ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند ۱۰ برابر و میزان مرگ هم سه و نیم برابر کاهش یافته است، پس خواهشمندیم هر چه سریع‌تر دانش آموزان اعلام شده نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: والدین دانش آموزان هم در صورت عدم دریافت واکسن می‌توانند در همان روز همراه فرزند خود واکسینه شوند، با توجه به احتمال وقوع پیک بعدی در اواخر مهر تزریق سریع‌تر واکسن از این جنبه هم در کاهش بستری و مرگ و میر مؤثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا