تجارت

محدودیت‌های کرونایی تئاتر بالاخره لغو شد/استفاده از ۱۰۰درصد ظرفیت

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد طبق توافق ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی تئاتر لغو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده می‌شود.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت رفع محدودیت کرونایی استفاده محدود از ظرفیت تماشاگر سالن‌های تئاتری، به خبرنگار ناظم نیوز گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونایی کشور در وضعیت آبی قرار داد و تئاتر و سینما در گروه دوم مشاغل کاری تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارند، طی رایزنی‌هایی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، ستاد با رفع محدودیت کرونایی در تئاتر موافقت کرد.

وی تأکید کرد: بر این اساس و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از هفته جاری سالن‌های تئاتر می‌توانند از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود برای اجرای نمایش‌ها استفاده کنند.

آشنا درباره اینکه چگونه بحث واکسیناسیون مخاطبان در هنگام تهیه بلیت اجراهای تئاتری مدنظر قرار می‌گیرد، یادآور شد: قرار بر این است که سایت‌های فروش بلیت با سامانه طراحی شده توسط وزارت کشور در ارتباط قرار بگیرند تا در هنگام ارائه کد ملی برای خرید بلیت مشخص شود که تماشاگر واکسن زده است یا نه. در صورت اینکه واکسیناسیون انجام نشده باشد کد ملی ارائه شده امکان خرید بلیت را نخواهد داشت. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمهیداتی در این خصوص در سالن‌های تئاتر نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تصریح کرد: استفاده از ماسک و همچنین ضدعفونی سالن‌های تئاتری از الزامات شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا