تجارت

مبارزه با قاچاق کالا کاری بین بخشی است

ناظم نیوز : وزیر صمت در سومین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی، مبارزه با قاچاق کالا را کاری بین‌بخشی دانست و گفت: سلسله نشست‌های این ستاد به‌صورت مداوم در حال برگزاری است و سبب هم‌افزایی و ایجاد تعاملات مثبت بین دستگاهی در این حوزه می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، سیدرضا فاطمی‌امین افزود: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی تأکید دارند و یکی از محورهای دستورالعمل ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری در حوزه خودرو نیز در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی بوده است.

به‌کارگیری ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط برای مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو

وی با بیان این‌که از ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان تعزیرات حکومتی برای مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو در حوزه صنعت استفاده می‌شود، تصریح کرد: سازوکارهای جدید برای بازرسی‌های حضوری در خصوص نظارت بر بازار باتری و لوازم‌یدکی خودرو با محوریت استانداران در دست اقدام است تا بازرسی‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

تسریع ثبت‌نام تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت

وزیر صمت با تأکید بر ضرورت تلاش برای تسریع ثبت‌نام تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت، بیان کرد: هراندازه تولیدکنندگان رسمی به این حوزه وارد شوند به همان میزان شفافیت بیشتر خواهد شد.

ثبت صورتحساب‌های سامانه جامع تجارت در حوزه لوازم‌یدکی و باتری تسریع شود

فاطمی‌امین با تأکید بر این‌که ثبت صورت‌حساب‌ها در سامانه جامع تجارت باید در حوزه لوازم‌یدکی خودرو و باتری تسریع شود، افزود: سال گذشته روی تکمیل زیرساخت‌ها تمرکز کردیم و سامانه جامع تجارت تا مرحله خوبی جلو رفته است.

از نظر قوانین و مقررات کمبودی نداریم

وی با بیان این‌که اکنون از نظر قوانین و مقررات کمبودی نداریم، گفت: پیگیری امور به‌صورت مداوم با هم‌افزایی و همدلی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش‌خصوصی در حال انجام است.

گفتنی است، سومین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون صنایع عمومی وزیر صمت و رئیس سازمان ملی استاندارد و … برگزار شد.

دو جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها با همراهی نهادهای مختلف از جمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و… برگزارشده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا