اقتصاد جهان

مایکروسافت با عبور از اپل گران‌ترین شرکت عمومی جهان شد

ارزش کل سهام مایکروسافت در پایان معاملات بازارهای سهام آمریکا در هفته گذشته، از ارزش سهام اپل فراتر رفت و حالا این شرکت عنوان با ارزش‌ترین شرکت عمومی جهان را به دست آورده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ارزش کل سهام مایکروسافت در پایان معاملات بازارهای سهام آمریکا در هفته گذشته، از ارزش سهام اپل فراتر رفت و حالا این شرکت عنوان با ارزش‌ترین شرکت عمومی جهان را به دست آورده است.

این اتفاق پس از آن افتاد که اپل در گزارش عملکرد ۳ ماهه خود اعلام کرد نتوانسته است به درآمد مورد انتظار کارشناسان برسد.

به این ترتیب ارزش کل بازار مایکروسافت طبق آخرین معاملات بازار به ۲.۴۹ تریلیون دلار رسیده است در حالی که ارزش سهام اپل به ۲.۴۶ تریلیون دلار رسید.

با وجود اینکه فروش آیفون امسال ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است اما تنها چند روز از فروش آیفون ۱۳ مربوط به بازه این سه ماهه بوده است.

اما مایکروسافت توانست در این سه ماهه درآمدی فراتر از انتظارات داشته باشد. درآمد این شرکت ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

با تعطیلی بازارهای سهام در این هفته، رشد سهام مایکروسافت از ابتدای امسال به ۴۸ درصد رسید، در حالی که سهام اپل تنها ۱۳ درصد در این بازه رشد کرد.

اپل اولین شرکت جهان بود که ارزش بازار آن از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت و همچنین اولین شرکتی بود که ارزش آن از ۲ تریلیون دلار هم بالاتر رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا