اقتصادی

مالزی به دنبال افزایش مبادلات و مراودات تجاری با ایران است

ساوه- کاردار سفارت مالزی گفت: تحریم‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران باعث کاهش حجم مبادلات و شاخص‌های تجاری بین دو کشور شده است اما به دنبال افزایش مبادلات و مراودات اقتصادی هستیم.

به گزارش ناظم نیوز، محمد نظام حلیمی ظهر یکشنبه در بازدید از یک شرکت تولیدی در شهر صنعتی کاوه گفت: هدف ما تنها بازدید گذری از ساوه و اراک نیست بلکه در این بازدیدها به دنبال افزایش موقعیت‌های جدید به منظور توسعه ارتباطات و افزایش مراودات تجاری و اقتصادی هستیم.

وی افزود: متأسفانه به خاطر تحریم‌های سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، حجم و شاخص‌های تجاری بین ۲ کشور نسبت به قبل کاهش یافته اما امیدواریم در سال‌های آتی مبادلات اقتصادی و تجاری به روال و جایگاه قبلی خود برگردد.

کاردار سفارت مالزی تصریح کرد: کشور مالزی این آمادگی را دارد که هم در حوزه تأمین مواد اولیه و هم تحقیق و توسعه در کنار واحدهای صنعتی ایران باشد چرا که این اقدام آغازی برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور خواهد بود.

به گزارش مهر در ادامه این نشست، علی میرزایی فرماندار ساوه گفت: ظرفیت‌های مختلف و متنوعی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین کشور دوست و مسلمان مالزی و ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: حجم مبادلات ۲ کشور به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال رسیده اگرچه ظرفیت‌های تهران و کوالالامپور بیشتر از این ارقام است و ۲ کشور می‌توانند از شرکای خوب در حوزه‌های مختلف باشند.

میرزایی با اشاره به اینکه بزرگترین قطب صنعتی در شهرستان ساوه قرار دارد، گفت: در شهرستان ساوه بالغ بر ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند و صنایع مادر و تخصصی مهمی در این شهرستان فعال هستند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ساوه بویژه در حوزه صنعتی ما علاقه‌مند هستیم هیأت‌های تجاری بیشتری از مالزی به ساوه سفر کنند و با ظرفیت‌های موجود در این شهر آشنا شوند.

وی افزود: وجود اتاق بازرگانی مستقل، راه‌آهن تخصصی، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و قرار گرفتن در جغرافیای ویژه در مرکز کشور از مهمترین امتیازات ساوه و شهر صنعتی کاوه است.

میرزایی خاطرنشان کرد: شهرستان ساوه در حوزه کشاورزی، گردشگری و فرهنگی نیز دارای جایگاه ویژه و ظرفیت‌های منحصربفردی است و این شهرستان آمادگی دارد همکاری و تعامل خود را با گروه‌های تجاری و اقتصادی و فرهنگی کشورهای دیگر افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا