تجارت

لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: ماسک زدن جایگزین رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی نمی‌شود چرا که در کنار رعایت فاصله اجتماعی باید از ماسک نیز استفاده کرد.

ناظم نیوز: عاصفه عباس‌زاده با تاکید براینکه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از حضور در مناطق پرخطر و آلوده خودداری کنند، افزود: علاوه براینکه فاصله اجتماعی باید رعایت شود استفاده از ماسک استاندارد نیز باید همراه با حفظ این فاصله انجام شود.
وی اظهار داشت: خواب کافی، خنده کافی، مصرف مایعات و میوه‌جات کافی نقشی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور پیشگیری از کرونا ایفا می‌کند.
این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری همچنین با اشاره به تاثیر مهر و محبت در تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: در حال حاضر مقالات معتبر علمی در دنیا نیز نشان می‌دهد، بی‌توجهی و بی‌مهری به میزان شدیدی سیستم ایمنی بدن را تضعیف و ابتلا به برخی از بیماری‌ها نظیر سرطان و سکته قلبی را افزایش می‌دهدبه گفته عباس‌زاده، این عامل بیش از مصرف سموم شناخته شده و انواع بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت می‌تواند خطر ابتلا به سرطان وسکته قلبی را افزایش دهد.
وی افزود: بنابراین در سطح کلان جامعه باید برای سلامت روان شهروندان نیز بودجه کافی اختصاص داده شود. بدون شک برنده پاندمی کرونا نیز یک کشور با تامین زمان، اعتبارات و نیروی انسانی ماهر و مکفی برای مقابله با این بحران است.
حفظ مسئولیت شهروندی؛ نیازمند فرهنگ‌سازی
عباس زاده در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ مسئولیت شهروندی در این مقطع تاریخی تاکید کرد: حفظ و پذیرش این مسئولیت مستلزم فرهنگ سازی در کشور است.
وی افزود: به عنوان مثال، برخورد با یک ارباب رجوع در شرایط فعلی باید مثبت‌اندیشی و همدلی را تقویت کند و این مهم نیازمند آموزش است.
عباس‌زاده یادآور شد: امروز تبعات روانی بحران کرونا می‌تواند کادر بهداشت و درمان کشور را هم تحت‌تاثیر قرار دهد، بنابراین برای حفظ سلامت روان این قشر نیز باید اقدامات اساسی طراحی شود.
لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
وی تاکید کرد: مردم در این شرایط همچنین در سطح فردی، خانواده و محل کار با هم مهربان باشند، با مهر ومحبت و لبخند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کنند، که بدون شک برنده این پاندمی کشوری خواهد بود که لبخند و بهداشت روان را نیز (در کنار مبارزه با این بیماری) در جامعه ارتقا دهد.
ماسک زدن جایگزین فاصله‌ فیزیکی نمی‌شود
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا