اقتصادیقیمت ارز و طلا

قیمت طلا در قله چهار ماهه ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیفتر دلار در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین حد چهار ماه گذشته ثابت ماند.

ناظم نیوز: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۶۸ دلار و هفت سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۸۷۴ دلار و ۸۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۶۷ دلار و ۷۰ سنت قرار گرفت.
ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از ابتدای هفته تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی در محیط استمرار نرخهای بهره اندک، رشد پر جنب و جوشی داشته است. در چنین فضایی قیمتهای کالا بالا رفته و ارزش دلار ضعیفتر شده و قطعا قیمت طلا منعکس کننده وضعیت مذکور است.
شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین حد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرد.
قیمت طلا پس از این که در اوایل مارس به پایینترین رکورد ۹ ماهه سقوط کرد، حدود ۱۹۰ دلار معادل ۱۱ درصد افزایش داشته که تحت تاثیر عقب نشینی دلار آمریکا و انتظارات تورمی بوده است.
نگرانیها نسبت به فشارهای تورمی پس از آماری که نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد رشد کرده است، تشدید شدند. آمار مذکور سریعترین رشد تورم در بیش از یک دهه گذشته را نشان دادند.
بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند. بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را برای مدتی پایین نگه دارد و مقامات بانکی آمریکا مکررا تاکید کرده اند که انتظار دارند هر گونه رشد تورم کوتاه مدت باشد.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۵۹ دلار را شکسته و به محدوده ۱۸۳۰ تا ۱۸۴۷ دلار عقب نشینی کند زیرا موفق به شکستن مقاومت در سطح ۱۸۷۵ دلار نشده است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۸ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۱۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۲۱۵ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا