اقتصادیتولید و تجارت

قیمت جدید رب گوجه اعلام شد

ناظم نیوز: به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، حداکثر قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی ۴۵ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش ناظم نیوز، سید محمد میررضوی  از تعیین قیمت جدید رب گوجه فرنگی بعد از چهار ماه خبر داد و گفت: تولیدکنندگان باید قیمت‌های جدید را در سامانه جامع تجارت با تعیین برند درج کنند تا با تایید سازمان حمایت، قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ نیز اعلام شود.
وی افزایش قیمت گوجه فرنگی و هزینه‌های تولید را دلیل افزایش قیمت رب گوجه عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رفت قیمت گوجه کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر با اینکه در زمان اوج تولید هستیم، قیمت گوجه در کارخانه کیلویی ۴۲۰۰ تومان است. البته درخواست سندیکا برای قیمت رب گوجه ۵۴ هزار تومان بود، اما قرار شد فعلا با دولت همکاری کنیم و قیمت ۴۵ هزار تومان تعیین شود.
میررضوی درباره قیمت تن ماهی نیز گفت: برای تعیین قیمت جدید این محصول نیز در حال پیگیری هستیم.
به ادعای وی، در حال حاضر واحدهای تن ماهی در حاشیه زیان هستند و تقریبا نیمه تعطیل شده‌اند. بیشتر خطوط با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت می‌کنند.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که قیمت تن ماهی هر چه زودتر تعیین شود و مانند رب گوجه چندین ماه طول نکشد.
به گفته وی، در حال حاضر قیمت ماده اولیه تن ماهی، یعنی ماهی آن به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده، در حالی که قیمت این محصول قبلا از ۳۵ هزار تومان بوده است.
میانه مرداد ماه سندیکای کنسرو ایران از تعطیلی تولیدکنندگان رب و تن ماهی به دلیل بلاتکلیفی و ابلاغ نشدن قیمت‌های جدید در سال جاری خبر داده بود. حداکثر قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی پیش از این نزدیک به ۴۰ هزار تومان بود.
همچنین حداکثر قیمت فعلی تن ماهی حدود ۳۵ هزار تومان است که سندیکا درخواست کرده برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان حداقل به طور موقت به ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا