کشاورزی

قصد نداریم جای بخش خصوصی را در بازار برنج بگیریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبود برنج باید قبل یا بعد از فصل برداشت این محصول، از طریق واردات تامین شود، گفت:قصد نداریم جای بخش خصوصی را در بازار برنج بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت برنج گفت: وقتی در فصل برداشت برنج، واردات آن ممنوع است، باید کمبود برنج را یا قبل از مرداد تامین کنیم یا بعد از آبان، این مساله کاملا واضح و مشخص است بنابراین نمی شود برای یک مساله معمولی مدام به قوانین تبصره زد، بخش خصوصی نیز از ما انتظار چنین کاری را ندارد.

وی تاکید کرد: درباره برنج نیز ما کاری انجام ندادیم، اعلام کردیم الان فصل ممنوعیت برداشت است و قاعدتا بعد از فصل برداشت باید واردات انجام شود، با ذخایری هم که در شرکت بازرگانی دولتی ایران داریم بازار را کنترل می کنیم.

وزیر جهاد با بیان اینکه اصلا یکی از وظایف شرکت بازرگانی دولتی این است که اگر بازار دچار نوسان شد، این کار را انجام دهد، تاکید کرد: این به هیچ عنوان به آن معنا نیست که می خواهیم جای بخش خصوصی را بگیریم.

ساداتی نژاد گفت: بخش خصوصی باید کار خود را انجام دهد ولی الان در شرایطی هستیم که بخش خصوصی در زمان واردات به آن اندازه که باید برنج وارد می کرده، به هر دلیلی این کار را انجام نداده است بنابراین شرکت بازرگانی دولتی باید ورود کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ضمن اینکه خشکسالی هم ۲۰ درصد تولیدات برنج را کاهش داده و روی افزایش قیمت تاثیر داشت، اما اثر آن را روی قیمت برنج خارجی با ورود شرکت بازرگانی دولتی باید کنترل کنیم که همین کار را نیز انجام می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا